یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

در راستای پویش اهدای کتاب، اهدای آگاهی انجام شد؛

اهدای بخشی از مجموعه شخصی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به کتابخانه مرکزی

اهدای بخشی از مجموعه شخصی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به کتابخانه مرکزی

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، ۱۳۳۹ نسخه کتاب و نشریه از مجموعه کتابخانه شخصی خود به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون ریال به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم، همزمان با سومین سالروز انتصاب به عنوان نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در اقدامی ارزشمند و به منظور گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و غنای هرچه بیشتر منابع کتابخانه های عمومی استان، تعداد ۱۳۳۹ نسخه کتاب و نشریه از مجموعه شخصی خود به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم پیش­تر نیز در مراسم عبادی، سیاسی و فرهنگی نماز جمعه تبریز در باب جایگاه کتاب، کتابخوانی و اهدای کتاب، اظهار داشت: هیچ مقوله ای و هیچ وسیله ای جای کتاب را نمی گیرد. با کتاب مانوس باشیم و بعد از مانوس شدن خود، آن را در اختیار دیگران نیز قرار بدهیم. هر کسی اگر کتابی دارد که آن را مطالعه کرده در خانه نگه ندارد آن را به کتابخانه های عمومی اهدا کند. به این ترتیب وضعیت کتاب و کتابخوانی در کتابخانه و جامعه رونق می یابد.

شایان ذکر است، اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال ۱۳۹۹ طرح سراسری «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» را به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تامین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی، ایجاد حس همبستگی در میان مردم،  ایجاد تعلق در تامین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌ها عمومی و ... برگزار می کند. در این طرح، مردم فرهیخته استان می توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.         

فرهنگ سازی برای اهدای کتاب های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات، فراهم کردن امکان دسترسی کتاب خوانان و علاقه مندان به کتاب و منابع خواندنی، صرفه جویی در هزینه های تأمین منابع اطلاعاتی و شناساندن کتابخانه به عموم مردم و تشویق به ارتباط با کتابخانه عمومی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.