سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱

استاندار قزوین در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی قزوین:

مشارکت خیرین در توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی افزایش یابد

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی قزوین

استاندار قزوین در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: مسئولان مربوطه برای افزایش حضور و فعالیت اثربخش خیرین و نیکوکاران در توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی قزوین اظهار داشت: افراد خیّر و نیکوکار لازم است از طریق تبلیغات و آگاهی‌رسانی، هرچه بیشتر با اهمیت توسعه فضاهای فرهنگی و نقش آن در توسعه آشنا شوند.  

وی همچنین به واریز سهم نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: عوارض نیم‌درصدی باید در امور توسعه کتابخانه‌ها و تجهیز منابع و خرید کتاب هزینه شود تا کار فرهنگی تداوم یابد.

همتی ادامه داد: با واریز سهم قانونی نیم‌درصد شهرداری‌ها به حساب انجمن کتابخانه‌های هر منطقه، باید اعتبارات پیش‌بینی شده برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های همان محل هزینه شود.

وی همچنین گفت: با همکاری آموزش و پرورش، فرمانداران، دهداران و اداره کتابخانه‌ها باید در همه مدارس روستایی فضایی برای مطالعه و کتابخانه‌های مناسب پیش‌بینی و ایجاد شود تا مطالعه از همان سنین کودکی در افراد نهادینه شود.  

استاندار قزوین در ادامه تاکید کرد: لازم است اقدامات مناسب برای شناسایی ذائقه مخاطبان در خرید و تامین کتاب انجام شود و با روش‌های جدید مردم به مطالعه و خواندن کتاب تشویق شوند.  

همتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: خرید کتاب از مولفان استانی باید در دستور کار انجمن‌ها و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قرار گیرد تا هرچه بیشتر از نویسندگان فرهنگی استان حمایت شوند.  

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت مطالعه، گفت: طبق سفارشات ایشان، "باید سنت کتابخوانی در جامعه رواج پیدا کند" و  تنها در این صورت است که وظیفه خود را در رابطه با افزایش فرهنگ کتابخوانی و اجرای منویات مقام معظم رهبری اجرا کرده‌ایم.

گفتنی است دهمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی قزوین با حضور اعضای این انجمن در سالن جلسات استانداری برگزار شد.