دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان برگزار شد؛

کارگاه آموزشی «شهید مطهری احیاگر تفکر دینی»

کارگاه آموزشی «شهید مطهری احیاگر تفکر دینی»

کارگاه آموزشی «شهید مطهری احیاگر تفکر دینی» همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، کارگاه آموزشی «شهید مطهری احیاگر تفکر دینی» همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری با حضور کارشناسان ستادی و رؤسای ادارات کتابخانه‌ها عمومی شهرستان‌ها در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان برگزار شد.  

اردشیر منظمی دکترای عرفان و ادیان و عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان در این جلسه، احیای تفکر دینی را عامل تداوم و بقای دین در جامعه برشمرد و اظهار داشت زنده نگه داشتن تفکر دینی باعث استحکام اصول دین در جامعه شده و از آمیخته شدن آ ن با خرافات و کهنه پرستی جلوگیری می‌کند.  

وی شهید مطهری(ره) را یکی از احیاگران تفکر دینی در عصر معاصر دانست و افزود: شخصیت این شهید بزرگوار می‌تواند سرمشق و الگوی مناسبی در این زمینه  باشد.

این استاد دانشگاه در بخشی دیگر از سخنانش  به تفاوت احیای تفکر دینی با نوآوری در دین اشاره و تصریح کرد: نباید با عنوان احیای تفکر دینی، شاهد نوآوری در دین باشیم چرا که این کار باید توسط کسی که اهلیت آن را دارد صورت گیرد تا از کج‌روی‌ها و انحراف از مسیر صحیح در این زمینه جلوگیری شود.