سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴

به ریاست فرماندار هوراند؛

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان هوراند برگزار شد

جلسه انجمن کتابخانه عمومی ولایت شهرستان هوراند

دومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان هوراند در سال 1399 به ریاست زین العابدین مردانیان، فرماندار شهرستان هوراند و با حضور سایر اعضای انجمن در کتابخانه ولایت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، دومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان هوراند در سال 1399 با حضور حجت الاسلام و المسلمین جواد شکرنژاد، امام جمعه هوراند؛ زین العابدین مردانیان، فرماندار شهرستان هوراند؛ احمد مهدی زاده، شهردار هوراند و سایر اعضای انجمن در کتابخانه عمومی ولایت برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام شکرنژاد، امام جمعه شهرستان هوراند ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: مسئولان بایستی نگاه ویژه ای به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشند و با برنامه ریزی های مناسب در راستای نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطوح مختلف جامعه گام بردارند. کتابداران با معرفی کتاب های خوب در فضای مجازی و برگزاری مسابقات کتابخوانی برای گروه های مختلف سنی می توانند قدم موثری در رشد فرهنگ کتابخوانی در شهرستان بردارند.

در ادامه جلسه زین العابدین مردانیان، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه عمومی شهرستان هوراند نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و تقدیر از فعالیت های فرهنگی کتابخانه عمومی به ویژه در ایام قرنطینه، اظهار داشت: برگزاری مسابقات کتابخوانی و پویش های مختلف فرهنگی با موضوع کتاب و کتابخوانی توسط کتابخانه عمومی ولایت در بستر فضای مجازی اقدامی متناسب و در خور تقدیر است. ادامه اینگونه فعالیت ها زمینه ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی را فراهم می سازد.

مردانیان با بیان اینکه کرونا تهدیدی بود که در کتابخانه‌ به فرصت تبدیل شد، افزود: کتابداران با قابلیت‌های فضای مجازی به خوبی آشنا شده و تجربه لازم را برای توسعه فعالیت‌ها در شبکه مجازی در این ایام کسب کرده اند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ مطالعه در پیشرفت و توسعه جوامع بشری؛ افزود: اعتقاد داریم هر چه در این بخش هزینه و فرهنگ سازی کنیم از طرف دیگر شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

فرماندار هوراند با قدردانی از شهرداری شهر هوراند به دلیل پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌ عمومی هوراند از درآمد های شهرداری، گفت: شهرداری هوراند عملکرد موفقی نسبت به سایر شهرداری‌های استان داشته و شهردار این شهر در استان به عنوان شهردار نمونه در پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه ها انتخاب شده است.

مهدی زاده، شهردار شهر هوراند با اعلام اینکه نیم درصد سهم کتابخانه عمومی ولایت در سال 1398 به صورت کامل پرداخت شده است، گفت: طی روزهای آینده سهم نیم درصد کتابخانه عمومی ولایت از درآمدهای شهرداری در سال 1399 نیز پرداخت خواهد شد.

در ادامه این جلسه رقیه عبدیان، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان هوراند ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبلی و وضعیت کتابخانه عمومی شهرستان، گفت: فعالیت های متنوع فرهنگی کتابخانه عمومی در چند ماهه اخیر به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ناخواسته کتابخانه های عمومی، در فضای مجازی با هدف بهینه سازی اوقات فراغت عموم مردم از اسفندماه سال گذشته آغاز و همچنان در حال انجام است. تداوم و کیفیت این برنامه ها نیازمند همکاری سایر دستگاه های اجرایی شهرستان و اعضای انجمن با مجموعه کتابخانه های عمومی است.

گفتنی است، در ادامه این جلسه سایر اعضای انجمن و مدعوین، نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون دستورات جلسه بیان کردند و در پایان از اعضای انجمن با اهدای کتاب تقدیر شد.