شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴

به ریاست معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار؛

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بروجرد برگزار شد

انجمن بروجرد2

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بروجرد در سال جاری ‏با حضور اعضای حقیقی و حقوقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد در سال جاری ‏به ریاست حسن بلوریان، معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری و با حضور حجت الاسلام سیدجعفر موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی؛ داوود پهلوان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی؛ اشرف چگنی، رئیس شورای اسلامی شهر؛ نادر ارجمندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ زهرا منصوری، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری و سایر اعضای انجمن برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بروجرد ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان، گفت: با اجرای طرح پیک کتاب، اعضا کتابخانه‌های شهرستان می‌توانند با مراجعه به سامانه طراحی شده، کتاب مورد نظر خود را پیدا و مشخصات آن را یادداشت کنند. پس از آن با کتابداران تماس می‌گیرند و اطلاعات لازم را بیان می‌کنند، سپس کتاب از طریق پیک کتاب به درب منازل اعضا فرستاده می‌شود.

در ادامه معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار نیز با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، بیان کرد: زیرساخت ها برای برگزاری جلسات غیرحضوری و آنلاین وجود ندارد، تا جایی که امکان دارد باید جلسات به صورت حضوری و با حداقل نفرات انجام شود.

بلوریان در پایان تصریح کرد: شهرداری ها باید سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را به صورت مستمر به حساب کتابخانه ها پرداخت کنند.

همکاری ادارات شهرستان در اجرای طرح تحویل منابع درب منازل، آماده سازی ورودی، پیاده رو و فضای سبز اطراف کتابخانه استاد آیتی توسط شهرداری تا قبل از افتتاح و واریز به موقع نیم سهم کتابخانه های شهرستان از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.