دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۴

همزمان با روز بزرگداشت عطار نیشابوری؛

نشست کتاب‌خوان تخصصی شعر در شهرستان کوهبنان برگزار شد

نشست تخصصي شعر در کوهبنان

اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان، میزبان نخستین نشست کتاب‌خوان تخصصی شعر استان کرمان شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان؛ نخستین نشست به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده (تخصصی شعر) شهرستان کوهبنان همزمان با بزرگداشت عطار نیشابوری در محل سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزارشد.

این نشست ۱۳ عنوان کتاب را با مخاطبین خود به اشتراک گذاشت که بدین شرح است؛

«چارانه‌های بیژن ارژن» اثر بیژن ارژن/ ارائه توسط: شهربانو آتشین‌پنجه (شاعر)

این کتاب شامل ۳۱۳ رباعی است که به سفارش نهاد کتابخانه‌های عمومی دست‌چین شده و در ۲ فصل رباعی‌های آزاد و آئینی از سوی کتاب‌نشر عرضه شده است.  

«اسرار نامه» اثری از  فریدالدین عطارنیشابوری/ ارائه توسط: احمد معصومی 

این کتاب منظومه‌ای از عطارنیشابوری، نویسنده و عارف قرن ششم و آغاز قرن هفتم هجری قمری است که مشتمل بر ۳۳۰۵ بیت در ۲۲ مقال، نگاشته شده است. عطار در این اثر با بهره‌گیری از حکایات عرفانی و اندیشه، سخنان مشایخ تصوف و استفاده از تمثیل، مخاطب خود را با عرفان و تصوف اسلامی آشنا می‌کند.

«آینه‌های ناگهان» اثری از قیصرامین‌پور/ ارائه توسط: منصوره حسنخانی (کتابدار)  

این کتاب شامل گزیده شعرهای قیصر در سال‌های ۱۳۶۴ تا۱۳۷۱ است. این اثر برای نخستین‌بار در سال ‌۱۳۷۲ توسط انتشارات افق منتشر شد و مشتمل بر دو دفتر در ۱۶۸ صفحه در قطع رقعی به چاپ رسید.

«تذکره شاعران کرمان «ستارگان کرمان»» نوشته حسین بهزادی اندوهجردی/ ارائه توسط: مهدی شفیعی 

این کتاب مشتمل بر شرح‌حالی کوتاه و نمونه‌هایی از اشعار ۶۴۵ تن از شاعران کرمانی است است که توسط حسین بهزادی گرداوری شده است.

«قهوه قندپهلو» تألیف امید مهدی‌نژاد/ ارائه توسط: محمود نیکخواه (شاعر و دبیر ادبیات)

این کتاب مجموعه‌ای از اشعار طنزآمیز شاعران معاصر از اواخر دوران مشروطه تا امروز است. منوچهر احترامی، مهدی اخوان ثالث، ایرج میرزا، محمد ‌ابراهیم باستانی پاریزی، کیومرث صابری فومنی، عمران صلاحی و... از جمله شاعرانی هستند که آثاری از آنها در این کتاب چاپ شده است.

«چشمه‌ای درکویر» نوشته جمعی از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان/ ارائه توسط: فاطمه یوسف‌زاده (مدیرکانون پرورش فکری کودک و نوجوان)

این کتاب شامل مجموعه‌ای از آثار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان است که با هدف آشنایی با اندیشه‌های آموزشی و تربیتی شهید دکتر باهنر تدوین شده و مخاطب را با سیره و شخصیت این شهید بزرگوار آشنا می‌کند.

«ضد» اثری از فاضل نظری/ ارائه توسط: حسن احمدی (شاعر)

«ضد» مجموعه‌ای از حدود به ۵۰ غزل از فضل نظری، شاعر و غزلسرای معاصر است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

«گزیده شعر؛ جنگ ودفاع مقدس» اثرحسن حسینی/ ارائه توسط: حجت الاسلام جعفری (امام جمعه کوهبنان)

این کتاب، شامل ۱۰۰ قطعه شعر در قالب غزل، مثنوى، رباعى، چهارپاره، شعر نیمایى و سپید درباره جنگ ایران و عراق و دفاع مقدس است که از مجموع آثار شاعرانى چون قیصر امین ‌پور، سلمان هراتى، فاطمه‌ راکعى، سهیل محمودى، علیرضا قزوه، سپیده کاشانى، حمیدسبزوارى، على معلم و ... گردآوری شده است.  

«هشت کتاب» اثر سهراب سپهری/ ارائه توسط: محدثه غلامی

این کتاب، مجموعه‌ای از اشعار سهراب سپهری و شامل شعرهای به‌یادماندنی چون «ما هیچ، ما نگاه»، «حجم سبز»، «صدای پای آب»، «شرق اندوه»، «مسافر» و... است.
«واران» نوشته جلیل صفربیگی/ ارائه توسط: ابراهیم مالکی‌نژاد

این کتاب گزیده‌ای از اشعار جلیل صفربیگی، شاعرایلامی است. در ابتدای این کتاب آمده است: «شعر اگر نه آئینه روزگار باشد، خود شعر نیست که روزگار را هیچ زبانی به شفافیت شعر ترجمان نبوده است. درهمه ادوار تاریخ شعر بوده است که تاریخ صحیح وصریح هرچه رایادداشت کرده است و شعر بی دروغ و نقاب، آینه تمام‌نمای حوادث همه روزگاران است.»

«واژه های گمشده» نوشته امیراحمدی کوهبنانی/ ارائه توسط: شاعر اثر

این کتاب مجموعه‌ای ازاشعار امیر احمدی است که توسط انتشارات عظیمی به چاپ رسیده است.  

«راز رشید» تألیف محمدرضا سنگری/ ارائه توسط: سلیمه رهنما

این کتاب، مجموعه‌ای از اشعار عاشورایی شاعرانی چون: سید حسن حسینی، علی موسوی گرمارودی، علی معلم، قیصر امین‌پور، مصطفی رحماندوست، افشین علاء، سعید بیابانکی، عمران صلاحی و... است که به انتخاب محمدرضا سنگری، گردآوری شده است.  

«جسمم غزل است اماروحم همه نیمایی است» اثری از علی امینیان/ ارائه توسط: شاعر اثر

این مجموعه‌ی، حاوی گزیده‌ای از اشعار علی امینیان در قالب غزل و مثنوی با درون‌مایه‌هایی حماسی، اجتماعی، و عاشقانه است.