چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

در راستای اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه»؛

جمع‎خوانی کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» در کتابخانه شهید بهشتی آشخانه

جمع خواني

در راستای اجرای طرح «کتاب‌خوان ماه»، دومین جلسه جمع‌خوانی از 50 کتاب منتخب سال با حضور اعضاء کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی شهید بهشتی آشخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، زکیه آذرمهر، کتابدار کتابخانه عمومی شهید بهشتی گفت: با هدف ترغیب کودکان به انس با کتاب و تقویت قدرت بیان، کتابخانه شهید بهشتی دومین جلسه از کلاس‌های جمع‌خوانی ویژه کودکان و نوجوانان را برگزار کرد.

آذرمهر افزود: در این جلسه کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» توسط کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده جمع‌خوانی و سپس نظراتی درباره اشعار کتاب بازگو شد.

وی درباره کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» گفت: این اثر مجموعه شعر 27 صفحه‌ای است که توسط مریم هاشم‌پور سروده شده و مریم حسن‌نژاد تصویرگر آن است.   کتابی جذاب با شعرهای روان و با زبان محاوره‌ای که با نقاشی‌های زیبایی همراه است. این کتاب در برگیرنده 15 شعر کودکانه همچون «چاله‌های آب»، «لنگه کفش نی‌نی»، «برف و بچه سوسک»، «کوکوی بابا»، «سه تا لیوان سه تا بشقاب»، «خروس خاله خانم»، «باد تند» و ... است.

گفتنی است، کلاس‌های جمع‌خوانی ویژه کودکان به صورت ماهانه در کتابخانه شهید بهشتی با هدف هدایت مخاطب در مسیر کتابخوانی برگزار می‌شود.