یکشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول خبر داد:

پیک کتاب در کتابخانه عمومی شهید باهنر شهر سرابله

کتابخانه عمومی شهید باهنر سرابله

نورالله عبادالهی از راه‌اندازی پیک موتوری کتاب با هدف ارائه خدمات بیشتر به علاقه‌مندان به کتابخوانی و استفاده از امکانات کتابخانه عمومی شهید باهنر شهر در شهر سرابله خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، نورالله عبادالهی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول ضمن اعلام این خبر گفت: این طرح امکان دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی که به هر دلیل قادر به مراجعه به کتابخانه نیستند، فراهم می‌کند تا مخاطبان و اعضای کتابخانه با تماس تلفنی و انتخاب کتاب مورد نظر به صورت رایگان در منزل کتاب خود را به صورت امانت دریافت کنند.

وی افزود: علاوه بر این با کمک پیک کتاب خدمات دیگری از قبیل اهداء به عموم مردم و گروه‌های اجتماعی از قبیل مدارس، مساجد، مهدکودک‌ها و بازاریان ارائه خواهیم داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول همچنین اضافه کرد: این خدمت در واقع فعالیتی نوین و ابتکاری در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است و با توجه به اینکه با ورود و همه‌گیر شدن استفاده از رسانه‌های ارتباطی و اطلاعاتی دیجیتال خاصه موبایل و شبکه‌های اجتماعی و نشر اطلاعات کاذب و سطحی و غیر مفید توسط این رسانه‌ها، توجه به  مقوله کتابخوانی و مطالعه از اهمیت خاصی در شرایط و زمانه امروزی بر خوردار است.

عبادالهی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر پنج درصد جمعیت شهرستان چرداول عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و تمام تلاش ما بر این است که با ارائه چنین خدمات نوینی و فراهم نمودن تسهیلات بیشتر همراه با تبلیغات و اطلاع‌رسانی مناسب این شاخص فرهنگی را در سطح شهرستان ارتقاء بخشیم.

گفتنی است شهرستان چرداول در شمال استان ایلام واقع شده است و مرکز آن شهر سرابله است.