سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۳

اجرای طرح کشوری «مقر کتاب» در بجنورد

مقر کتاب

طرح کشوری «مقر کتاب» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به همت خواهران هیئت خادمین اهل بیت (ع) قم در محل کتابخانه عمومی دهخدای بجنورد اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، محمد امامیان، مسئول کتابخانه عمومی دهخدا از افتتاح طرح کشوری «مقر کتاب»، همزمان با کارگاه آموزشی اجرای این طرح در کتابخانه مرکزی بجنورد خبرداد.

وی افزود: طرح کشوری «مقر کتاب» با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به همت جمعی از خواهران حوزه‌های علمیه قم به مدت ۶ سال در حال برگزاری است که تا کنون در ۴۰ شهر اجرایی شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های مقر کتاب بیان کرد: افراد فعال در این مقر به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند و دغدغه آنها خواندن کتاب، دسته‌بندی و دسترس‌پذیر کردن کتاب برای سنین مختلف در مکان‌های مختلف است؛ در این طرح تأکید بر این است که طبق گفته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی)، مردم کتاب بخرند، بخوانند و هدیه بدهند.

امامیان با بیان اینکه فعالان اجرای این طرح با مطالعه کتاب‌هایی در موضوعات مختلف، به انتخاب کتب مفید می‌پردازند، اظهارداشت: این گروه تاکنون هزاران کتاب را مطالعه کرده و با اجرای طرح‌های «معلم فهیم»، «نوجوان فهیم»، «یار فهیم»، «همسایه فهیم»، «صدقه کتاب» و «اهدای کتاب» به افراد مراجعه و برای بهبود زندگی آنان کتاب‌هایی در قالب بسته‌های فرهنگی ارائه می‌کنند.

شکوریان، مسئول طرح کشوری «مقر کتاب» در کارگاه آموزشی اجرای این طرح در کتابخانه دهخدا گفت: شهر بجنورد چهل و دومین شهر میزبان اجرای این طرح است؛ طرح‌های بسیاری برای کتابخوان شدن کودکان، نوجوانان، جوانان و بانوان برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ هزینه‌های اجرای این طرح‌ها از طریق جمع‌آوری نذورات مردمی تأمین می‌شود.