یکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛

عملیات احداث کتابخانه مستقل شفت به زودی آغاز می شود

کتابخانه عمومی شهر شفت احداث می شود

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت از احداث کتابخانه مستقل شهر شفت با اختصاص زمینی به متراژ ۴۵۰ مترمربع از سوی شهرداری در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت ۱خرداد ماه با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ ابراهیم چراغی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت؛ زینب عزیزپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان؛ یاسر شادفر، شهردار، معاونین فرماندار، روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، نماینده امام جمعه این شهرستان، مسئولین کتابخانه های عمومی، چهره های فرهنگی شهرستان و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این جلسه که به منظور بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستان شفت و ارائه پیشنهادات جدید برای بهبود شرایط این کتابخانه ها برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه فصل تابستان فرصت بسیار خوبی برای استفاده دانش آموزان از فضاهای فرهنگی است باید با هم افزایی مناسب بین دستگاهی برنامه ریزی منسجمی برای این ایام دانش آموزان ترتیب دهیم.

پریسا کرمی با بیان اینکه طی یک سال گذشته شیوع کرونا اوقات فراغت بیشتری برای دانش آموزان به وجود آورده است، گفت: به همین منظور اداره کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، کانون پرورش فکری باید بستر و فضای لازم فراهم کرده و برنامه ریزی مفید برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان انجام دهند.

وی ضمن قدردانی از اقدام قابل تحسین شهرداری شفت برای تأمین زمین ساخت کتابخانه عمومی، با اشاره به استقبال و حضور پررنگ شهروندان شفتی در برنامه های مجموعه کتابخانه های عمومی از احداث کتابخانه مستقل شهر شفت در آینده نزدیک خبرداد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه شهروندان شفتی در برنامه‌های استانی و ملی نهاد کتابخانه های عمومی حضور پررنگ داشته اند، تأکید کرد: همین موضوع سبب می‌شود که با همکاری مسئولان این شهرستان هم در زمینه برنامه ریزی و هم تولید محتوا اقدامات اثرگذاری انجام دهیم. مسئولان ارشد شهرستان باید در کمیته برنامه ریزی با اختصاص اعتبارات مناسب حامی متولیان در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی مناسب در کتابخانه های شهرستان شفت باشند.

وی همچنین به راه اندازی فضای کتابخانه ای در کنار آموزش و پرورش شفت نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد چنین فضایی بسیاری مفید بوده و حائز اهمیت است.

ابراهیم چراغی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شفت نیز در این نشست با بیان اینکه افتتاح کتابخانه ویژه مادر و کودک شهر شفت در هفته کتاب سال گذشته نشان داد ایجاد اینگونه فضاها موجب رضایتمندی بیشتر مردم و بهره مندی آنان از امکانات فرهنگی است، بر ضرورت ایجاد کتابخانه عمومی مستقل در شهر شفت تاکید و اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی استان در پیگیری مصوبات در این خصوص را ارزشمند توصیف کرد. وی همچنین از آمادگی خود برای اختصاص اعتبارات لازم برای احداث این کتابخانه در محل جدید درنظرگرفته شده خبر داد.

زینب عزیزپور، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان نیز در ادامه ضمن ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در مجموعه کتابخانه های عمومی در ایام فراگیری بیماری کرونا، به برگزاری چندین مسابقه فرهنگی با موضوع نماز، خوانش کتاب های کتابخانه و قرآن اشاره کرد.

همچنین در ادامه این نشست از چند برگزیده مسابقات شهرستانی برنامه های فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی شهرستان شفت تقدیر و لوح یادبودی از سوی فرماندار شهرستان شفت به آن ها اهدا شد.

گفتنی است، در پایان این جلسه اهدای زمینی به متراژ ۴۵۰ مترمربع جهت ساخت کتابخانه مستقل شفت تصویب شد.