شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

هرمز سیرتی پیشکسوت رادیو و تلویزیون:

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای مطالعه جوانان است

هرمز سیرتی

پیشکسوت رادیو و تلویزیون با بیان اینکه تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای مطالعه است، گفت: جوانان می‌توانند در این فرصت به مطالعه رمان‌های شیرین و کوتاه بپردازند.

هرمز سیرتی در گفتگو با روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و با اشاره به فرصت مطالعه در ایام نوروز عنوان کرد: تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای مطالعه است و جوانان می‌توانند در این فرصت به مطالعه رمان‌های شیرین و کوتاه بپردازند.

بازیگر سریال «محاکمه» با بیان اینکه امروزه یکی از مشکلات بزرگ جامعه ما مطالعه نکردن جوانان و نوجوانان است گفت: یکی از دلایل مطالعه نکردن جوانان مشکلات مالی و عدم توانایی در دسترسی به کتاب‌های مدنظرشان است.

این پیشکسوت بازیگری افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی باید از مدارس و دبیرستان‌ها شروع شود. به‌عنوان مثال برای ترغیب جوانان به کتاب و کتابخوان؛ نشست‌های کتابخوانی هر ماه با حضور دانش‌آموزان مناطق مختلف برگزار شود.

وی با بیان این که امروز جوانان جامعه ما به کتابخوانی بی‌نهایت احتیاج دارند، گفت: جوانان باید با کتابخوانی آشنا شوند و این فرهنگ در  باور آنها نهادینه شود؛ چراکه آینده کشور را جوانان می‌سازند.
سیرتی با پیشنهاد اختصاص ساعت مطالعه در مدارس از سوی معلمان، خاطرنشان کرد: باید از هر وسیله‌ای برای تشویق و ترغیب جوانان به کتابخوانی استفاده کرد.

بازیگر سریال «میوه ممنوعه» در خاتمه با بیان این که هر کس در مسیر مطالعه علاقه‌مندی خود را کشف می‌کند، تصریح کرد: اینکه من کتابی را برای مطالعه به جوانان معرفی کنم، تاثیری ندارد. هر فرد باید در سلسله مراتب مطالعاتی‌اش به کتاب مورد علاقه خود برسد تا بتواند حوزه علاقه‌مندی‌اش را مشخص کند.