یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

نخستین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای خرمشهر برگزار شد

نخستين نشست کتابخوان مدرسه‌ای خرمشهر

نخستین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای شهرستان خرمشهر با حضور دانش‌آموزان و اولیای مدرسه شاهد هشتم شهریور، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، نخستین نشست کتاب‌خوان مدرسه شهرستان خرمشهر، سه‌شنبه ۱۴/۲/۹۵ با حضور جمعی از کتابداران، دانش آموزان و معلمان مدرسه شاهد هشتم شهریور خرمشهر برگزار شد.

دراین نشست هفت تَن به معرفی و ارائه کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که خلاصه‌ای از آن بدین شرح است؛

  «دامنی از گل (گزیده‌ای از گلستان سعدی)» گردآوری و تصحیح دکتر غلامحسین یوسفی/ ارائه توسط: مریم مقصدی(معلم)

 شروع این کتاب، شرحی از تاریخچه شعر و بررسی نقش سعدی در نظم و نثر فارسی است. بررسی بوستان و گلستان و ارائه گلچینی از گلستان از دیگر بخش‌های این اثر ارزشمند است.   

«من زنده ام» اثر معصومه آباد/ ارائه توسط: آفرین پوربختیاری(معلم)

 این کتاب، روایتی شیوا و روان از خاطرات خانم معصومه آباد، مددکاری است که به اسارت نیروهای عراقی در آمده است. این خاطرات، تاریخ معاصر ما را به شکلی زیبا، نمایان می‌سازد و روایتی از شهامت و شجاعت یک زن در مسیر اعتقاداتش است.

«داس خوش‌دست» نوشته ابوالفضل هادی‌منش/ ارائه توسط: الهه چکاء(دانش‌آموز)

 این کتاب، داستان تعدادی کشاورز است که با وجود تلاش شبانه‌روزی بر روز زمین‌ و برداشت محصول، ناچار سهم عمده‌ای از محصول خود را به خان‌ها و حکام ظالم، تسلیم می‌کنند. این روند، زمینه اعتراض و آشوب آنان را فراهم ساخته و سرانجام پس از  طی ماجراهایی، موفق به نجات خود را از این شرایط سخت می‌شوند.

«بلاسوس و پادشاه هیرانس» اثر جواد سیاحی/ ارائه توسط: نرگس محمدی‌پارسا(دانش‌آموز)

این کتاب، حاوی رمانی علمی-تخیلی درباره پسرکی به نام فارغ است که پس از مواجهه با موجودی عجیب الخلقه، به سرزمینی عجیب منتقل می‌شود. موضوع اصلی این کتاب، مواجهه خیر و شر و نیکی و بدی است.

«قورباغه‌ات را قورت بده» نوشته برایان تریسی/ ارائه توسط: مریم خدایی(دانش‌آموز)

این کتاب با موضوع روانشناسی به ارائه ۲۱ روش جهت جلوگیری از تعلل در انجام کارها می‌پردازد. ما در زندگی پر مشغله امروز، غرق در مسئولیت‌های متعددی هستیم که شاید هرگز نمی‌توانیم به همه این کارها به صورت کامل و جامع رسیدگی کنیم. بنابراین لازم است، کارهایی که با تأثیر مهم‌تر و اساسی‌تری در زندگی را اولویت‌بندی کرده و کارهای کم اهمیت‌تر را به بعد موکول کنیم.    

«فلسفه اخلاق در تفکر غرب» نوشته منوچهر صانعی دره‌بیدی/ ارائه توسط: مریم تسیاری(دانش‌آموز)

این کتاب در مورد تاریخ فلسفه اخلاق در یونان و رم است. «فلسفه اخلاق در تفکر غرب» در ابتدا به تعریف مفهوم فلسفه و ریشه‌یابی آن می‌پردازد و در ادامه به سراغ متفکران پیشرو در فلسفه اخلاق مانند: سقراط، افلاطون، ارسطو و... رفته و ضمن معرفی تفکر و نگرش آنان به مقایسه تفکراتشان می‌پردازد.

«ادیان جهان» نوشته جان بوکر/ ارائه توسط: سوگند اطلسی‌فر(دانش‌آموز)

این کتاب، ضمن دسته‌بندی ادیان به دو دسته الهی و غیر‌الهی به توضیح و تشریح هر کدام می‌‌پردازد. ادیان غیر الهی مانند بودا، هندو و... و ادیان الهی مانند: یهودیت، مسیحیت و اسلام از موارد مطرح شده در این اثر است.

 

 

 

بيشتر

تعداد بازديد اين صفحه: ۱۳۷۷

 
 

اطلاعات بازدید از سایت

تعداد بازديد اين صفحه: ۷۰۴۱۶۱۲

تعداد بازديد از سايت: ۱۱۶۶۸۸۴۲۶تعداد بازديد زيرپورتال: ۴۰۸۵۸۷۳۰اين زيرپورتال امروز: ۲۰۴۸۷در امروز: ۵۴۱۸۳اين صفحه امروز: ۷۳۴۱دريافت RSS در امروز: ۹۱۵۴۸دريافت RSS صفحه: ۲۴۲