به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانههای عمومی یزد، رقیه دوست فاطمیها، مدیرکل کتابخانههای عمومی استان در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور مجدد در جلسات شورای اسلامی شهر یزد، وضعیت استان را از نظر شاخصهای کتابخانهای مطلوب و حائز رتبههای برتر کشوری ارزیابی کرد.
وی افزود: در دوره مدیریت جدید کتابخانهها که از بهمنماه ۹۳ آغاز شد، حوزه کارشناسی اداره کل کتابخانههای عمومی در طول دو دور بازدید، از همه کتابخانههای استان دیدن کرده و به بررسی مشکلات آنها پرداختهاند؛ این بازدیدها اثرات مطلوبی در ارتقاء وضعیت کتابخانههای استان داشته است.
دوست فاطمیها با تشریح برنامههای اداره متبوع خود در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: در سال گذشته طرح «یک داستان تازه؛ یک استکان چای تازه» با حضور کارکنان ستادی اداره کل کتابخانههای عمومی استان یزد و با هدف مطالعه جمعی کتاب در این اداره کل اجرا شد؛ در قالب این طرح، همهروزه ساعت ۸ صبح، به مدت ۱۵ دقیقه باهمخوانی کتاب در کتابخانه ستادی اداره کل کتابخانههای عمومی استان انجام میشود.
وی به دیگر طرح کتابخانههای عمومی در راستای ترویج مطالعه اشاره کرد و گفت: طرح «هر اندیشمند، یک کتاب تأثیرگذار» برنامهای بود که در اداره کل کتابخانههای عمومی استان طراحی و اجرا شد و در قالب آن، فرهیختگان استان به معرفی کتابهای اثرگذار زندگی خود پرداختند.
مدیرکل کتابخانههای عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری منظم و مستمر نشستهای کتابخوان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۴ بیش از ۵۰ نشست کتابخوان عمومی، ویژه و تخصصی در مرکز استان و همه شهرستانها به اجرا درآمد و در سال جاری نیز این طرح در چارچوب نشستهای «کتابخوان کتابخانهای» در همه ۹۵ باب کتابخانه نهادی استان در حال برگزاری است.
وی همچنین از برگزاری موفق جشنواره کتابخوانی رضوی یزد خبر داد و گفت: با استقبال خوب مردم استان، بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در بخشهای آنلاین و مکتوب این جشنواره شرکت کردند.
در ابتدای این جلسه، امیرحسین رادمنش، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد از حضور مدیرکل کتابخانههای عمومی استان یزد و همکاران وی در جلسه این کمیسیون قدردانی کرد و در سخنانی، خواستار توجه همه نهادهای فرهنگی شهر و استان به مقوله کتابخوانی و بهبود شاخصهای مطالعه در یزد شد.
در این جلسه همچنین جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد به بیان دیدگاههای خود در حوزه کتاب و کتابخوانی پرداختند.