یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

به همت اداره کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ برگزار شد؛

طرح خلاقانه‌ای برای خواندن در سفرهای نوروزی

خواندن در سفرهاي نوروزي

«طرح خلاقانه خواندن» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ و با همکاری جمعیت هلال احمر این شهرستان در کمپ‌های نوروزی هلال احمر واقع در اتوبان کرج-قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی البرز، سید محمد حسینی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ ضمن اعلام این خبر گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ در طرحی نورورزی با همکاری جمعیت هلال احمر این شهرستان به برگزاری طرحی با عنوان «طرح خلاقانه خواندن» اقدام کرد که در کمپ نوروزی هلال احمر واقع در اتوبان کرج-قزوین برگزار شد.

حسینی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان «سال خواندن» توسط دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: این طرح خلاقانه با توجه به نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال خواندن و هم‌زمان با روزهای آغازین فروردین‌ماه در قالب معرفی و اهدای کتاب در زمان سفر به مسافرین نوروزی برگزار شد.

وی تأکید کرد: استان پرجمعیت البرز با قرار گرفتن در مسیر ۱۷ استان کشور، همه ساله در ایام تعطیلات نوروزی با حجم زیادی از ترافیک جاده‌ای و مسافر مواجه می‌شود و اداره کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ نیز با استفاده از این ظرفیت در طرح خلاقانه خواندن، موفق به تشویق تعداد زیادی از مسافران به مطالعه کتاب‌های خواندنی و مفید شد.
حسینی درباره شکل اجرایی این طرح افزود: این طرح با استقرار دو دستگاه چادر، یکی برای کودکان و دیگری برای بزرگسالان در کمپ نوروزی هلال احمر واقع در اتوبان کرج- قزوین (حد فاصل شرکت بین‌المللی ماموت و شهر جدید هشتگرد) اجرا شد.  

وی ادامه داد: قصه‌گویی و کتابخوانی برای کودکان و نقاشی و مطالعه توسط این مخاطبین از فعالیت‌های چادر «کودکان» و معرفی کتاب به مخاطبین بزرگسال و اهدای آثار خواندنی به مسافرین نوروزی نیز از خدمات ویژه چادر «کتاب‌های اهدایی به مسافرین» بود.

سید محمد حسینی ضمن تقدیر از حمایت‌های حجت الاسلام والمسلمین یوسفی، مشاور فرهنگی-مذهبی فرمانداری ساوجبلاغ در اجرای این طرح تصریح کرد: این طرح با هدف تحقق اهداف فرهنگی مطالعه در کشور و به‌صورت آزمایشی توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ اجرا شد و مورد استقبال مهمانان نوروزی و مسئولین شهرستانی و استانی قرار گرفت.