سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷

با حضور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد؛

کتابخانه عمومی جلال آل احمد شهر خرمدشت افتتاح شد

کتابخانه عمومی جلال آل احمد خرمدشت

مراسم افتتاح کتابخانه عمومی جلال آل احمد شهر خرمدشتِ کرج با حضور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد و جمعی از مسئولان استان البرز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، مراسم افتتاح کتابخانه عمومی جلال آل احمد شهر خرمدشت کرج روز دوشنبه نهم آذر با حضور محمد اله‌یاری فومنی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز؛ نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی؛ معاون فرماندار شهرستان کرج؛ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر کمالشهر و دیگر مسئولان در خرم‌دشت کرج افتتاح شد.

اله‌یاری در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد مثبت مسئولان استان البرز، اظهار داشت: بدون شک همدلی و همزبانی میان مسئولان منجر به اعتلا و ترویج فرهنگ مطالعه در این استان و کلانشهر کرج خواهد شد.

وی در ادامه افزود: به صراحت می‌گویم؛ یاری رساندن مسئولین شهری و استانی به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، فعالیت نامحدود همکارانم در این اداره کل را همچون گذشته به همراه خواهد داشت.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۵ به نام «خواندن» از سوی نهاد، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد رشد و شکوفایی فرهنگ خواندن در کتابخانه‌ها باشیم و با مشارکت مردم و نهادهای فرهنگی گامی موثر در کشور و استان البرز برداشته شود.

اله‌یاری در پایان با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی جلال آل احمد خرمدشت گفت: مردم منطقه خرمدشت امروز به آن چه که استحقاق آن را داشتند، رسیدند. کتابخانه‌ای که به نام جلال اهل قلم؛ "جلال آل احمد" از نامداران عرصه قلم کشورمان مزین شده است. امیدورایم مردم خوب و فهیم این منطقه از وجود این کتابخانه بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز نیز در بخش دیگری از این مراسم گفت: این اداره کل تلاش می‌کند با ایجاد کتابخانه‌های عمومی در مناطق مختلف استان، شرایط مطالعه را برای عموم مردم فراهم کند که این امر مستلزم یاری و همراهی مسئولین شهرستانی و استانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح در پایان ضمن قدردانی از شهرداری و شورای اسلامی محمدشهرگفت: کتابخانه جلال آل احمد با فضای ۳۰۲ مترمربع و دو سالن قرائت‌خانه مجزا برای برادران و خواهران، امکاناتی همچون اینترنت، وسائل گرمایشی و سرمایشی و حدود ۳۰۰۰ جلد کتاب با موضوعات عمومی و متنوع، خدمات خود را به مردم و به خصوص جوانان این منطقه ارائه خواهد داد و امیدواریم بتوانیم گامی کوچک در اعتلای فرهنگ مطالعه دراین منطقه برداریم.

محمد اله‌یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد همچنین در ادامه سفر به البرز ضمن حضور در اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان، با مدیرکل و کارکنان این اداره کل دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در حوزه‌های مختلف، خاطرنشان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز با نیروهای جوان و متخصص و ایجاد روحیه همدلی اقدامات موثری ازجمله: راه‌اندازی کانون‌های ادبی پس از ماه‌ها تعطیلی، تدریس صدها نفر از اعضای کتابخانه‌ها در برنامه‌های تابستانی، برگزاری منظم نشست کتاب‌خوان با مشارکت مسئولین استانی و تولید برنامه‌های تلویزیونی «فروغ دانایی» انجام داده است.

در ادامه این نشست صمیمانه همچنین روسای ادارت شهرستان‌ها و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به بیان برخی مشکلات از جمله ساماندهی چارت اداری، کمبود نیروی انسانی در کتابخانه‌ها، کمبود منابع، ایجاد قفسه پایان‌نامه درسی در کتابخانه‌ها و ایجاد فضای مستقل بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کردند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد نیز در این نشست با تقدیر از کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی مجموعه نهاد با تلاش شبانه‌روزی توانست برنامه‌های پیش‌بینی شده‌ای را به نحو احسن انجام دهد که نمونه بارز آن تجمع بزرگ کتابداران در تالار وحدت و تجلیل از آنان بود.

اله‌یاری در ادامه تصریح کرد: تجربه ثابت کرده؛ اداراتی که کارکنان آن با وحدت و یکدلی مدیریت امور را انجام می‌دهند، هم در انجام امورات جاری و هم در توسعه و ترویج کتابخانه‌ها موفق هستند.
گفتنی است در پایان این مراسم از حسین ذکریاپور رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج به دلیل تلاش و اقدامات موثر و تلاش مضاعف در ایام بزرگداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» تقدیر شد.