چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

کتابخانه عمومی شهدای غواص روستای جندان افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهدای غواص روستای جندان

کتابخانه عمومی شهدای غواص روستای جندان با حضور معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اصفهان،  بخشدار بن‌رود،  امام جمعه ورزنه و جمعی از مسئولین محلی به همراه اهالی فرهنگ‌دوست روستای جندان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان، امیر هلاکویی، معاون مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در مراسم افتتاح این کتابخانه ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و ابراز تسلیت برای فاجعه منا و شهادت زائران ایرانی با اشاره به وجود ۵ کتابخانه نهادی در بخش بن‌رود شهرستان اصفهان و اعضای فعال آنها گفت: وجود چهار رکن اصلی در زمینه کتاب و کتابخوانی شامل ساختمان کتابخانه، کتاب، نیروی کارآمد در کتابخانه و مراجعه‌کننده، شاخصه‌های بارز افزایش سرانه مطالعه را تشکیل می‌دهند.

در ادامه صادقی بخشدار بن‌رود، ضمن سپاس از خدمات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان اصفهان در بخش بن‌رود افزود: کمک و همکاری کلیه مسئولین بخش، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، پیگیری و نگاه ویژه نمایندگان محترم مجلس شواری اسلامی در خصوص اختصاص بودجه مناسب به کتابخانه و همچنین تلاش و پیگیری شورای اسلامی و دهیاری روستاهای بخش بن‌رود را از دلایل بارز بالا بودن سرانه فضای کتابخانه‌ای، عضو و دیگر شاخصه‌های کتاب و کتابخوانی در منطقه است.

صادقی ضمن بیان خاطره‌ای از تشییع با شکوه پیکر شهدای غواص در شهر اصفهان اظهار کرد: نامگذاری این کتابخانه به نام شهدای غواص و افتتاح آن در هفته دفاع مقدس و دهه ولایت را عملی  شایسته و نشان‌دهنده عمق نگاه مردم و مسئولین بخش به فرهنگ شهید و شهادت است.

حجت‌الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه نیز در سخنانی ضمن تسلیت شهادت مظلومانه حجاج بیت الله الحرام در منا و مسجد الحرام در خصوص افتتاح این کتابخانه گفت: تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های پاسخ به شبهات دینی یکی از ضروریات است و پیشنهاد می‌کنم یکی از سالن‌های مطالعه کتابخانه به نام شهدای منا نام‌گذاری شود.

گفتنی است عملیات احداث این کتابخانه در سال ۱۳۸۶ توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در زمینی به مساحت ۴۹۵ متر و زیربنای ۴۰۰ مترمربع آغاز که در سال ۱۳۹۴ با اتمام عملیات عمرانی به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان واگذار شد.