دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

با اهدای لوح تقدیر دبیرکل نهاد به بانوی خیرِ سازنده کتابخانه؛

کتابخانه عمومی «کامیاب آقایی تبریز» روستای آلتین‌کش قزوین افتتاح شد

کتابخانه عمومی «کامیاب آقایی تبریز» روستای آلتین‌کش قزوین

مراسم افتتاح کتابخانه عمومی «کامیاب آقایی تبریز» روستای آلتین‌کش از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین با حضور جمعی از مسئولان استانی و اهدای لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بانوی خیرِ سازنده این کتابخانه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین، کتابخانه عمومی «کامیاب آقایی تبریز» روستای آلتین‌کش از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین روز پنج‌شنبه بیست و سوم مهر با حضور فاطمه بیگم سیدی مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری قزوین، مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین، طیار تابنده خیر کتابخانه‌ساز و جمعی از اهالی این روستا  همزمان با سالروز میلاد فرزند از دست رفته‌ این خیر کتابخانه‌ساز، همراه با اهدای لوح تقدیر دبیرکل نهاد به بانوی خیرِ سازنده این کتابخانه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین در این مراسم راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستای آلتین کش با حمایت خیرین را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: با اقدام ارزشمند خانم تابنده طیار نام "کامیاب آقایی تبریز" برای همیشه ماندگار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مشارکت و حمایت افراد نیکوکار و خیر عاملی مهم و موثر در توسعه فعالیت های فرهنگی جامعه است، به همین علت جذب مشارکت خیرین برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در تمامی مناطق استان در اولویت ما قرار دارد.  

رمضانی اضافه کرد: کتاب‌ها و تجهیزات این کتابخانه عمومی توسط خیر و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تامین شده است.

مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری قزوین نیز دراین مراسم ضمن تقدیر از حمایت خیر و دهیاری آلتین‌کش در راه‌اندازی کتابخانه عمومی کامیاب آقایی تبریز اظهار داشت: افزایش فرهنگ مطالعه بین کودکان و نوجوانان روستایی نه تنها سرانه مطالعه را در سطح استان افزایش می‌دهد بلکه می‌تواند مانع مهاجرت روستائیان به شهرها شود.  

فاطمه بیگم سیدی همچنین افزود: امید است ساخت این کتابخانه عمومی، نشاط و پویایی علمی و فرهنگی را در سطح استان افزایش دهد.  

تابنده طیّار بانوی خیری که با حمایت‌های وی کتابخانه عمومی کامیاب آقایی تبریز راه‌اندازی و تجهیز شد، نیز در بخش دیگری از این مراسم، از همکاری خوب اداره کتابخانه‌های قزوین در راه اندازی کتابخانه این کتابخانه همزمان با سالروز میلاد فرزند از دست رفته‌اش قدردانی کرد.  

وی توسعه امکانات فرهنگی و آموزشی برای تمامی کودکان و نوجوانان را آرزوی کامیاب آقایی عنوان کرد و افزود: افزایش فرهنگ مطالعه بین اهالی روستا مهم‌ترین هدف ما از راه‌اندازی این کتابخانه  بوده است.  

در ادامه این مراسم نیز مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین لوح تقدیر علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به تابنده طیّارها بانوی خیر کتابخانه‌ساز اهداء کرد.

در بخشی از تقدیرنامه دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خطاب به این بانوی نیکوکار آمده است:  

توفیق خدمتگزاری به انقلاب شکوهمند اسلامی در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی علاوه بر تاییدات الهی ودیعه‌ای است که از طرف حضرت احدیت به بندگان خالص اعطا می‌شود.  
دبیرکل نهاد در بخش دیگری از این لوح تقدیر، آورده است: با توجه به خدمت صادقانه‌ای که در جهت تجهیز کتابخانه "کامیاب آقایی" در روستای آلتین‌کش از توابع بخش طارم شهرستان قزوین مبذول داشته‌اید لازم می‌دانم از شما تقدیر کنم.

در پایان این لوح تقدیر نیز آمده است: دوام توفیق سرکار عالی را در ظلّ توجهات حضرت ولی عصر(عج) و در سایه‌ی ولایت مقام معظم رهبری از بارگاه حضرت حق مسئلت داریم.  

گفتنی است با افتتاح کتابخانه عمومی «کامیاب آقایی تبریز» روستای آلتین‌کش از توابع بخش طارم سفلی شهرستان قزوین با بخش‌هایی نظیر خدمات اینترنتی، بخش کودک، مخزن و سالن مطالعه به صورت مجزا، این کتابخانه  آماده خدمت‌رسانی به اهالی این روستا است.

منبع : قزوین