شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۳

همزمان با سومین روز هفته دولت:

کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی در روستای پری شهرستان ماه‌نشان افتتاح شد

افتتاح كتابخانه آيت الله موسوي

با حضور مسئولین استان زنجان، کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی در روستای پری شهرستان ماه‌نشان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی زنجان، کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی روستای پری از توابع شهرستان ماه‌نشان، پنج‌شنبه چهارم شهریور همزمان با سومین روز از هفته دولت با حضور نیک‌بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین زاهدی‌پور، امام جمعه ماه‌نشان، معاون فرماندار، بخشدار بخش مرکزی و جمعی از مسئولین محلی شهرستان و اعضای شورای اسلامی و اهالی روستای پری به بهره برداری رسید.

نیک‌بخش، در مراسم افتتاح این کتابخانه ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، اظهار داشت: هدف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان از راه‌اندازی و ایجاد کتابخانه عمومی در روستاها، رفع محرومیت و فراهم‌سازی امکانات کتابخوانی برای روستاییان در جهت توسعه فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه تصریح کرد: ساختمان کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی که به نام امام جمعه فقید زنجان نامگذاری شده، پیش از این، فضایی بی‌استفاده بود که با پیگیری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و همکاری دهیاری روستا برای بهره‌مندی روستاییان به کتابخانه عمومی تبدیل شد.

نیک‌بخش افزود: این کتابخانه با مساحت ۱۴۵ متر مربع و ۳۰۰۰ نسخه کتاب دارای بخش‌های مختلفی مانند کودک و نوجوان، مخزن، مرجع، نشریات، سالن مطالعه، اینترنت و... است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان با تقدیر از زحمات فرمانداری، بخشداری و دهیاری به جهت همکاری و مساعدت در راه‌اندازی این کتابخانه، گفت: برای راه‌اندازی و تجهیز این کتابخانه مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و دهیاری هزینه شده است.

گفتنی است، با راه‌اندازی این مرکز، تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به ۹۱ باب و تعداد کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماه‌نشان به ۴ باب رسید.