چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱

در دیدار دبیرکل نهاد با تولیت مسجد جامع زنجان مطرح شد؛

کتابخانه‌های عمومی وظیفه آگاهی‌رسانی به جوانان را بر عهده دارند

دیدار دبیرکل نهاد با تولیت مسجد جامع زنجان

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و هیئت همراه در ادامه سفر استانی به زنجان با آیت الله سیدمحمد حسینی موسوی زنجانی تولیت مسجد جامع زنجان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه سفر خود به استان زنجان،  روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه با همراهی  محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌ها، محمدمهدی زرافشان، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با آیت الله سیدمحمد حسینی موسوی زنجانی تولیت مسجد جامع زنجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله سیدمحمد حسینی موسوی زنجانی در این دیدار خطاب به مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: کتابخانه مسجد جامع زنجان با انگیزه آگاهی‌رسانی جوانان مشغول فعالیت بوده است که البته در حال حاضر دارای مشکلاتی است که نیاز به توجه جنابعالی دارد. در این کتابخانه نسخ‌های خطی و نامه‌های بسیاری از بزرگان وجود دارد که به منزله تاریخ این شهر هستند.  

وی افزود: ما از نظر کتاب‌های مورد نیاز برای طلبه‌ها غنی هستیم و در نظر داریم بخشی نیز برای این گروه ایجاد کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این دیدار گفت: شبکه کتابخانه‌های عمومی به صورت گسترده در کشور فعال است و از ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی، ۸۰۰ کتابخانه روستایی و بیش از ۳۰ کتابخانه سیار با تلاش ۷۵۰۰ نفر کتابداران و همکاران یک شبکه گسترده فرهنگی در کشور است.

کتابخانه‌های عمومی وظیفه آگاهی‌رسانی به جوانان را بر عهده دارند

مهدی رمضانی با اشاره به فعالیت بخش کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی گفت: همکاران نهاد افراد دغدغه‌مندی هستند که در حوزه‌های مختلف در کتابخانه عمومی مشغول فعالیت هستند. فعالیت‌ها در بخش ویژه کودک و نوجوان کتابخانه‌ها نیز با جدیت پیگیری می‌شود که خدمات متنوعی به این گروه سنی ارائه می‌کند. نسل جدید کتابخانه‌های عمومی در کشور به راه افتاده است که در آنها بیش از ۵۰ خدمت به مردم ارائه می‌شود.  ان‌شالله با تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان این خدمات به مردم این شهر و استان نیز ارائه خواهد شد.

وی افزود: سرانه کتابخانه‌ای در استان زنجان مطلوب است، از جمله اینکه ۴ دستگاه کتابخانه سیار در این استان فعال است. اما دغدغه اصلی این استان تکمیل کتابخانه مرکزی است.

دبیرکل نهاد با بیان اینکه نسل جدید کتابخانه‌های مرکزی علاوه بر شهرهای مشهد، یزد، سنندج، در شهرهای قم و رشت در آستانه افتتاح است، گفت: کتابخانه مرکزی، شاخص فرهنگی استان را متحول می‌کند.

کتابخانه‌های عمومی وظیفه آگاهی‌رسانی به جوانان را بر عهده دارند

پس از این دیدار، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و هیئت همراه از کتابخانه عمومی حسینی در مسجد جامع زنجان بازدید کردند.

کتابخانه‌های عمومی وظیفه آگاهی‌رسانی به جوانان را بر عهده دارند