چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷

استاندار زنجان در دیدار دبیرکل نهاد مطرح کرد؛

فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی جهاد است

استاندار زنجان

محسن افشارچی استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در دیدار با دبیرکل نهاد گفت: فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی نقطه بسیار مهمی برای کار فرهنگی است و باید گفت فعالیت در این حوزه جهاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور،  دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه سفر استانی به زنجان روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه با همراهی محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استانها، زهرا جعفری، مشاور رسانه‌ای دبیرکل، محمدمهدی زرافشان، سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل و محمد رضاخانی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با محسن افشارچی استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان دیدار و گفتگو کرد.

مهدی رمضانی در این دیدار با اشاره با اهمیت کتابخانه‌های عمومی در فضای کشور تأکید کرد: برخی هنوز همان تفکر سنتی در مورد کتابخانه‌ها را دارند و فکر می‌کنند کتابخانه فقط یک مخزن و سالنی به همراه چند میز و صندلی است. در حالی که امروز خدمات متنوعی در کتابخانه‌ها ارائه می‌دهیم. مهمانانی که در همایش بین‌المللی طراحی و توسعه خدمات کتابخانه‌های عمومی به صورت مجازی از کشورهای پیشرو در حوزه کتابخانه‌های عمومی حضور داشتند، زمانی که با خدمات کتابخانه‌های در ایران مواجه شدند، برایشان جای شگفتی داشت؛ چون این تنوع و گستردگی خدمات در منطقه، منحصر به فرد است؛ به طوری که این فعالیت‌ها و گستردگی مورد توجه ایفلا (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری) هم قرار گرفته است.

فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی جهاد است

رمضانی در ادامه این دیدار به نقش کتابخانه‌های مرکزی در استانها اشاره کرد، گفت: پروژه کتابخانه مرکزی استان زنجان برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توانیم با همکاری استانداری این پروژه را هر چه سریع‌تر به سرانجام برسانیم تا همه شهروندان از خدمات آن بهره‌مند شوند.

افشارچی، استاندار زنجان در این دیدار با اعلام اهمیت پروژه کتابخانه مرکزی، تأکید کرد: سعی ما بر این است تا بتوانیم این پروژه را هرچه زودتر به اتمام برسانیم؛ چون برای ما هم مهم است که در استان این اتفاق رخ دهد. همکاری و هم‌افزایی سازمان‌های استانی در این پروژه می‌تواند کمک کند و کار را پیش ببرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اهمیت کتاب در زندگی امروز گفت: کتاب می‌تواند برای نسل جدید نوجوانان و جوانان ما راهگشا باشد. گستره ارتباط با کتاب بی‌مرز است. در کنار این موضوع کتابخانه‌ها هم می تواند کمک‌کننده به این مسئله باشند. چون افراد با هر نوع تفکر و سلیقه وارد کتابخانه می‌شوند که می‌توان با تشویق به کتابخوانی، ارتباط مؤثری با آنها برقرار کرد.

افشارچی فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی را نوعی جهاد دانست و گفت: کتابخانه های عمومی دارای ظرفیت‌های فراوانی هستند که باید از این ظرفیت استفاده کرد و نباید از آن غافل شد. چون کتاب و کتابخانه می‌تواند در این اوضاع بسیار راهگشا باشد. ما در حوزه فرهنگ باید بیشتر از این تلاش کنیم و همین نکات امیدوارکننده‌ای که شما در مورد کتابخانه‌های عمومی گفتید، نشان می‌دهد که این حوزه نقطه بسیار مهمی برای کار فرهنگی است و باید گفت فعالیت در این حوزه جهاد است.

فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی جهاد است

فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی جهاد است