چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

با هدف گرامیداشت ایام الله دهه فجر انجام شد؛

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

image-20230215083359-5.jpeg

برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در راستای گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه‌های عمومی شهید رجایی بجستان، علامه محمدتقی جعفری کلات، آیت‌الله کاشانی تربت‌حیدریه و ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجستان و نیشابور خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در راستای گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه‌های عمومی شهید رجایی بجستان، علامه محمدتقی جعفری کلات، آیت‌الله کاشانی تربت‌حیدریه و ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجستان و نیشابور خراسان رضوی برگزار شد.

برگزاری نشست کتاب‌خوان با محوریت ایام الله دهه فجر در بجستان

نشست کتاب‌خوان با  حضور جانبازان و آزادگان به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بجستان و  مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران در کتابخانه شهید رجایی برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های «آغازی بر یک پایان» نوشته مرتضی آوینی، توسط  برات‌الله قنبری؛ «شوالیه‌های ناتوی فرهنگی» نوشته پیام فضلی‌نژاد، توسط عباسعلی اسدی؛ «انقلابی تراز» نوشته سعید صلح‌میرزایی توسط محمد نوذری و «شکنجه‌گران می‌گویند» نوشته قاسم حسن‌پور، توسط علی صلاحی از جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس معرفی و تجربه خوانش آنها با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

مسابقه کتابخوانی از «وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی(ره)» در نیشابور

مسابقه کتابخوانی «وصیتنامه سیاسی الهی امام خمینی(ره)» به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور برگزار می شود.

این مسابقه کتابخوانی در قالب پرسشنامه چهارگزینه ای برای تمامی گروه های سنی از ۱۲ بهمن تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ برگزار می شود.

علاقه‌مندان می توانند برای دریافت کتاب به کتابخانه های عمومی شهرستان مراجعه کنند. همچنین شرکت کنندگان می توانند برای پاسخ به سوالات به نشانی http://neyshaburpl.ir/test مراجعه کنند.

گفتنی است، در پایان به ۵ نفر از برگزیدگان نیز به رسم یادبود جوایزی اهداء خواهد شد.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

شب شعر «صبح بیداری» در بجستان

همزمان با دهه مبارک فجر شب‌شعر «صبح بیداری» به همت محفل ادبی یاقوت کتابخانه عمومی شهیدرجایی شهرستان بجستان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان و ناحیه مقاومت بسیج سپاه با حضور حسن حیدری، فرماندار شهرستان و جمعی از شاعران بومی برگزار شد.

در ابتدا حسن حیدری، فرماندار شهرستان بجستان ضمن تشکر از برگزاری شب‌شعر «صبح بیداری»، گفت: برگزاری این قبیل محافل با مشارکت و حضور شاعران بومی می ‌تواند نقش به سزایی در رشد فرهنگی و ادبی شهرستان ایفا کند. امیدوارم با برگزاری مستمر این برنامه‌ها و همکاری چهره‌های ادبی و فرهنگی شهرستان شاهد پیشرفت‌های روزافزون در حوزه ادبیات شهرستان باشیم.

در ادامه علیرضا صغیر، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بجستان نیز ضمن تبریک ایام دهه فجر و ابراز خرسندی از حضور پرشور شاعران گفت: یکی از رسالت‌ها و برنامه‌های اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، توجه و سمت و سودادن به برنامه‌های هماهنگی محافل ادبی شهرستان و جذب و ترغیب شاعران نوقلم است.

وی افزود: شاعران و هنرمندان خردمندی در شهرستان وجود دارند که با بهره‌گیری از هوش، خلاقیت و ابزار قلم مسیر هدایت و روشن فکری را هموار و ارزش ‌ها و هنجارهای مهم اجتماعی و تاریخی را برجسته می کنند.

در پایان شماری از شاعران بومی شهرستان از جمله حسن باغبان، رضا فروتن، حسین احمدی، زهره کیفی و ...  به خوانش اشعار خود پرداختند.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی

نشست کتاب‌خوان ویژه بانوان

همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشست کتاب‌خوان ویژه بانوان در کتابخانه عمومی علامه محمدتقی جعفری شهرستان کلات برگزار شد.

در این نشست، کتاب های «انقلابی تراز» نوشته سعید صلح میرزایی، توسط زهرا حسینعلی زاده؛ «زمستان بی شازده» نوشته فاطمه نفری، توسط فاطمه حسینعلی زاده؛ «انقلاب اسلامی به روایت ساواک» نوشته مرکز بررسی اسناد تاریخی وزارت اطلاعات، توسط طیبه بهشتی از اعضای کتابخانه و «انقلاب اسلامی در بوته آزمون» نوشته منوچهر محمدی، توسط فاطمه جوادی، مسئول کتابخانه عمومی علامه محمدتقی جعفری معرفی و تجربه خوانش آنها به اشتراک گذاشته شد.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی


جمع‌خوانی در کتابخانه آیت الله کاشانی تربت حیدریه

همزمان با دهه مبارک فجر نشست جمع‌خوانی کتاب «امام خمینی در آیینه خاطره» اثر علی دوانی در کتابخانه عمومی آیت‌الله کاشانی شهرستان‌تربت حیدریه با حضور جمعی از اعضای کتابخانه برگزار شد.

نسرین سادات منصوری، مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله کاشانی شهرستان تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه معمار کبیر انقلاب اسلامی، یکی از بهترین الگوها برای جوانان و مومنین عصر حاضر است، گفت: از مهمترین خصایصی که باعث عشق وافر مردم ایران به امام خمینی(ره) و در نهایت منتج به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، خلوص ایشان بود.

وی افزود: افراد و اشخاصی که آثار، افکار و اندیشه‌های امام راحل(ره) را برای نسل‌های آتی و جوانان امروز حفظ، ثبت و ضبط می‌کنند، کاری ارزشمند و قابل تقدیر انجام می‌دهند.

مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله کاشانی ضمن معرفی کتاب «امام خمینی در آیینه خاطره ها» اثرعلی دوانی، گفت: نویسنده در این کتاب به ثبت خاطرات خود از زندگی و مبارزات امام خمینی(ره) می‌پردازد. وی که مدت‌ها از محضر امام(ره) فیض برده و در راه آرمان‌های ایشان مبارزه کرده، خاطرات خود را ذیل این کتاب شرح داده است.

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی کتاب محور در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی