یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷

مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی خبر داد؛

پرداخت فوق‌العاده مناطق جنگی به ۵۳۸ نفر از همکاران نهاد

محمدعلی محمدی

محمدعلی محمدی، مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد از اعمال فوق‌العاده مناطق جنگی در احکام ۵۳۸ نفر از کارکنان نهاد از مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمدعلی محمدی، مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد درباره اعمال فوق‌العاده مناطق جنگی گفت: در گذشته اعلام شده بود که فوق‌العاده مناطق جنگی تنها به مستخدمینی تعلق می‌گیرد که از زمان شروع جنگ تحمیلی تا پایان دفاع مقدس در آن مناطق اشتغال داشته باشند و افرادی که پس از پایان دوران دفاع مقدس در این مناطق جذب شده باشند، مشمول این موضوع نمی‌شوند. اما نهایتاً دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ رأیی صادر کرد که بر اساس آن کارکنانی که پس از دفاع مقدس در مناطق عملیاتی اشتغال داشته باشند نیز مشمول دریافت این فوق‌العاده می‌شوند.

وی افزود: بنابراین در نهاد نیز پس از اینکه اعتبارات لازم فراهم شد، فوق‌العاده مناطق جنگی از تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ در احکام ۵۳۸ نفر از همکارانی که در شهرهای اعلام شده از طرف ستاد کل نیروهای مسلح مشمول این فوق‌العاده شناخته شده‌اند، اعمال شد. این فوق‌العاده متناسب با مدرک تحصیلی کارکنان رسمی و پیمانی نهاد که در این مناطق شاغل هستند محاسبه می‌شود؛ که بر این اساس برای همکاران دارای مدرک کارشناسی‌ارشد و بالاتر ۲۵ درصد امتیاز حقوق ثابت و برای سایر همکاران ۲۰ درصد حقوق ثابت پرداخت می‌شود.

محمدی یادآور شد: همکاران باید توجه داشته باشند که این ۲۵ درصد و این ضریب فوق‌العاده شامل فوق‌العاده مناطق کمترتوسعه‌یافته، بدی آب و هوا و مناطق جنگی است و مجموع این ۳ مورد حداکثر ۲۵ درصد امتیاز حقوق ثابت هر کارمند است.

مدیرکل منابع انسانی و امور پشتیبانی نهاد در خصوص سایر تغییرات اعمال شده در احکام این همکاران گفت: همچنین بر اساس ضوابط در کنار این مورد، افرادی که در این مناطق مشغول به فعالیت هستند، ارتقای یک طبقه زودتر از موعد برای آنها لحاظ شده است.