پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶

برگزیده مرحله منطقه‌ای جشنواره قصه‌گویی نهال امید از استان فارس:

جشنواره نهال امید سبب شد قصه گویی را با جدیت بیشتری ادامه دهم

سعیده بهزادی از فارس - روز دوم از مرحله نهایی دومین دوسالانه جشنواره قصه گویی نهال امید

سعیده بهزادی منتخب مرحله کشوری جشنواره قصه‌گویی نهال امید، برگزاری این جشنواره را برای پرورش قصه‌گو و ارتقای کیفیت قصه گویی تاثیرگذار دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، سعیده بهزادی، برگزیده مرحله منطقه‌ای و منتخب مرحله کشوری در بخش آزاد جشنواره قصه‌گویی نهال امید از استان فارس، ضمن قدردانی از اجرای این رویداد در نهاد کتابخانه های عمومی کشور، برگزاری این جشنواره را برای پرورش قصه‌گو تاثیرگذار دانست و گفت: این دوره بسیار عالی برگزار شد. هرچند دسترسی به مربی قصه‌گویی در شهرستان ها سخت بود که باید از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمک می گرفتم که متاسفانه همکاری نمی‌کردند. اما با حضور در این جشنواره و صحبت با داوران و راهنمایی هایی که گرفتم، تجربیات من بیشتر شد و قصه گویی من کامل تر و پخته تر شد.

بهزادی که به شغل معلمی نیز اشتغال دارد به تاثیر قصه گویی بر تدریس اشاره کرد و گفت: قصه گویی من قبلاً براساس استعداد ذاتی بود اما در حال حاضر و بعد از شرکت در این جشنواره با اطلاعات کامل و با استفاده از شیوه ها و اصول قصه گویی، قصه می گویم. اگر ببینم دانش آموزی در این زمینه مستعد است، تمام تلاش خود را می کنم تا در زمینه قصه گویی مهارت پیدا کند و به این سمت سوق داده شود. همواره در تدریس دروس مختلف از قصه گویی استفاده می کنم که این کار برای دانش آموزان بسیار جذاب است.

بهزادی به خاطرات خوب و تلخ دوران جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: در مرحله منطقه ای، اولین بار بود که در برابر جمعیت زیادی که همه قصه گوهای خوبی بودند،  قصه گویی می کردم.  البته قصه های بسیار زیبایی که قصه گوها با لباس ها و گویش های محلی اجرا می کردند نیز از جمله خاطرات خوب جشنواره بود که هرگز از یاد نمی روند. صحبت با اساتید و داوران و تشویق هایی که شدم، باعث شد امیدوار شوم و این کار را به جدیت بیشتری ادامه دهم.