چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

برگزیده مرحله منطقه ای جشنواره دو سالانه نهال امید استان گلستان:

شنیدن قصه های خوب مهم ترین ره‌آورد جشنواره نهال امید است

روز اول از مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید»

راحمه شهریاری، برگزیده مرحله منطقه ای جشنواره دوسالانه نهال امید گفت: خارج از بحث برد و باخت، شنیدن قصه های خوب با بهترین اجراها که هر کدام از آنها سرشار از پیام و مضمون هستند، مهم ترین ره آورد جشنواره های قصه گویی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان، راحمه شهریاری،  از راه‌یافتگان به مرحله نهایی دومین دوسالانه قصه گویی «نهال امید» در خصوص تجربه حضور در این جشنواره گفت: برگزاری دوسالانه نهال امید برکات زیادی به همراه دارد. در واقع با تخصصی شدن بخش کودک در کتابخانه های عمومی شاهد مراجعه بیشتر خانواده ها و کودکان به کتابخانه هستیم، این امر خود ضرورت آموزش کتابداران در حوزه قصه گویی را ایجاب می کند.

راحمه شهریاری در خصوص روند برگزاری این دوره از جشنواره گفت: این جشنواره در سطح ملی بسیار خوب برگزار شد. تنها ایرادی که به روند برگزاری این جشنواره وارد است، این است که زمان اجرای جشنواره باید بر اساس شیوه نامه باشد و موکول شدن آن به سال بعد برنامه ریزی های قصه گوها را تحت الشعاع  قرار داد و امیدوارم در سال های بعد برنامه ریزی ها طبق شیوه نامه انجام شود.

وی در ادامه افزود: خارج از بحث برد و باخت، شنیدن قصه های خوب با بهترین اجراها که هر کدام از آنها سرشار از پیام و مضمون هستند، مهم ترین ره آورد جشنواره های قصه گویی است.

شهریاری همچنین در خصوص تاثیر جشنواره قصه گویی بر کیفیت عملکرد کتابدارن نیز گفت: همه ما در حال رشد هستیم و برای بهتر شدن کیفیت این نوع جشنواره ها باید در معرض و بستر یادگیری قرار بگیریم. از آنجایی که قصه ها همیشه واسطه تربیتی بوده و هستند، قطعا شنیدن این همه قصه خوب برای کتابداران می تواند در تعامل آنان با مخاطب کودک و نوجوان بسیار موثر باشد.

وی ضمن رضایتمندی از نحوه برگزاری این جشنواره، به بیان خاطره ای از این دوره پرداخت و گفت: در یکی از اجراها حشره ای بر روی صورتم نشسته بود و از من دور نمی شد و من هم در حین اجرا خیلی تلاش کردم که حرکتی به فراخور موضوع قصه ام داشته باشم که حشره را از خودم دور کنم اما ظاهراً حشره غرق شنیدن قصه بود و تا پایان قصه همراهم بود.

لازم به ذکر است، نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف غنی سازی فرهنگی بخش کودک در کتابخانه ها و کشف استعدادهای قصه گویی و تربیت قصه گو جشنواره دوسالانه قصه گویی نهال امید را در سطح کشوری برای دومین سال برگزار کرد و با واکنش مثبت اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی و استقبال کتابداران و قصه گویان روبه رو شد.