شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

در جلسه شورای اداری مطرح شد؛

آمادگی اداره کل یزد برای برگزاری پرشور جشنواره کتابخوانی رضوی

 جلسه شوراي اداري- يزد

در نخستین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد بر برنامه‌ریزی برای برگزاری پرشور هفتمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در استان تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به برگزاری موفق ششمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان یزد و شرکت ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره گذشته، خواستار تلاش و پیگیری تمامی همکاران برای برگزاری پرشور هفتمین دوره این جشنواره در استان شد.

وی ادامه داد: در سال جاری این جشنواره با معرفی ۶ کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی و برای رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگ‌سال برگزار خواهد شد و این امکان فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند یا به‌صورت انفرادی و یا به شکل خانوادگی در جشنواره شرکت کنند.

دوست فاطمی‌ها، از امکان شرکت آنلاین علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در جشنواره هفتم خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، امسال علاوه بر برگزاری مسابقه مکتوب کتابخوانی، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به آدرس www.yazdpl.ir به‌صورت آنلاین نیز در جشنواره شرکت کنند.

وی ادامه داد: کتاب‌های این جشنواره از هم‌اکنون در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان در دسترس است و علاوه بر آن، علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی نیز مراجعه و از بخش «دانلود کتاب‌های جشنواره»، فایل PDF منابع را دریافت کنند.

وی مهلت شرکت در این جشنواره را تا پایان خردادماه سال جاری اعلام و خاطرنشان کرد: از برگزیدگان جشنواره در ایام میلاد باسعادت حضرت رضا (ع) و دهه کرامت تجلیل خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ابراز امیدواری کرد که با شرایط مختلف و متنوعی که برای شرکت همه اقشار جامعه در جشنواره کتابخوانی رضوی فراهم شده است، شاهد حضور چشمگیر مردم در هفتمین دوره این جشنواره خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تغییر و اصلاح رفتار سازمانی همکاران در همه رده‌ها اشاره کرد و گفت: رفتار هریک از ما می‌تواند در جذب افراد به کتابخانه و مطالعه نقش محوری داشته باشد. صداقت، شفافیت، اخلاق و احترام متقابل باید شاخصه رفتاری هریک ما در برخورد با همکار و عضو کتابخانه باشد.

نخستین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در سال ۹۶ با مصوباتی همراه بود. برگزاری جلسات توجیهی با ارگان‌های مختلف توسط رؤسای شهرستان با هدف جذب اقشار مختلف جامعه به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، پیگیری رؤسای ادارات کتابخانه‌های شهرستان و اعلام سهم هر شهرستان در زمینه مشارکت ارگان‌ها و خیران در تهیه هدایای شرکت‌کنندگان کودک در مسابقات جشنواره رضوی، تأکید بر ممنوعیت هر نوع تبلیغ و شعارنویسی در راستای حمایت از کاندیداهای انتخابات در تمامی کتابخانه‌ها و انجام همه فعالیت‌های عمرانی بر اساس بخشنامه‌های ارسالی از نهاد، سازمان برنامه و بودجه و پس از اخذ مجوز از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

گفتی است در حاشیه این نشست، سومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور کارشناسان ستادی و رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها برگزار شد.