پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷

مدیرکل فناوری اطلاعات نهاد در گفتگو با رادیو فرهنگ مطرح کرد؛

نمایشگاه الکامپ زمینه‌ساز ارتباط نهاد با زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور

احسان کاوه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات

احسان کاوه در گفتگو با رادیو فرهنگ در خصوص حضور نهاد در نمایشگاه الکامپ گفت: ارتباط با زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور و بهره گیری از محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات شرکت های دانش بنیان در راستای ارائه خدمات بهتر به اعضا و کاربران در بستر دیجیتال، مهم ترین دستاورد نهاد از حضور در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکامپ بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، احسان کاوه، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات نهاد در گفتگو با برنامه ققنوس رادیو فرهنگ به تشریح دستاوردهای حضور نهاد در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ پرداخت.

مدیرکل فناوری اطلاعات نهاد در این برنامه اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیش از ۲۷۵۰ کتابخانه در سراسر ایران، یکی از بزرگترین شبکه‌های فرهنگی کشور محسوب می‌شود. استفاده از ابزارهای فناوری‌های نوین یکی از راه‌هایی است که ما را به ارائه خدماتی بهتر در کتابخانه‌های عمومی قادر می‌سازد.

وی ادامه داد: نمایشگاه الکامپ یکی از بزرگترین رویدادهای فناوری و نوآوری در کشورمان است که امسال پس از ۴ سال وقفه برگزار شد؛ یکی از اهداف مهم از شرکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این رویداد ارتباط مؤثر با زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور بود. این نمایشگاه زمینه‌ساز دسترسی ما را به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه و دستاوردها و محصولات آن ها، فراهم کرد و بهترین راه برای بسترسازی تحقق اهدافمان، یعنی تحول دیجیتال و هوشمندسازی کتابخانه‌ها بود.

کاوه اضافه کرد: از دیگر اهداف، عرضه دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات نهاد و معرفی نهاد به مخاطبان نمایشگاه الکامپ بود. ما در بیش از ۲۷۵۰ کتابخانه عمومی نهادی سراسر کشور از طریق سامانه‌ای به نام «سامان» با مخاطب در ارتباط هستیم و خدمات امانت، عضوگیری، جستجوی پیشرفته و... در این سامانه فعال است. این سامانه و زیرساخت های آن توسط همکاران بنده در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور توسعه یافته است. عضویت رایگان سراسری در کتابخانه ها، سامانه مسابقات الکترونیکی کتابخوانی سماک، سامانه اطلس کتابخانه‌ها، سامانه نابینایان، سامانه صدور مجوز کتابخانه‌ها و رونمایی از نسخه اولیه داشبورد اطلاعات مدیرتی از دیگر سامانه های معرفی شده در این نمایشگاه بود.همچنین برگزاری نشست های فکری در زمینه مهمترین فرصت ها و چالش های پیش روی نهاد در حوزه هوشمندسازی و توسعه و تحول دیجیتال از دیگر دستاوردهای این حضور بود.