شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

در حاشیه بازدید جمعی از مدیران از کتابخانه عمومی اقبالیه مطرح شد؛

کتابخانه آیت الله کاشانی اقبالیه پایگاهی برای ترویج کسب و کارهای کوچک

کتابخانه عمومی اقبالیه

کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهر اقبالیه از توابع شهرستان قزوین، با برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی مستمر و مفید به پایگاهی برای کسب و کارهای زودبازده و کوچک تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، ندا امیرلو، مکائیل سلمانی، شهردار اقبالیه؛ داود ملایی، سیدعلی پرپینچی، رضا محمد علیان و هوشنگ حیدری، اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه به همراه معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قزوین از کتابخانه عمومی اقبالیه بازدید کردند.

علی نوروزی، مسئول کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی با اشاره به اینکه حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و زودبازده و مشاغل خانگی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین به ویژه کتابخانه عمومی آیت الله کاشانی شهر کوچک اقبالیه ارائه می‌شود،  اظهار داشت: ایجاد، توسعه و گسترش کسب و کارهای محلی نیازمند اتصال متقاضیان به متخصصان و منابع مورد نیاز است که کتابخانه‌های عمومی با توجه به وظایف تعریف‌شده‌ می‌توانند نقش اثرگذاری در این زمینه داشته باشند.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی اقبالیه توانسته از طریق ارائه‌ خدمات آموزش محور برای راه‌اندازی، حمایت، ترویج و اطلاع‌رسانی کسب و کار، با در اختیار قرار دادن فضا و تجهیزات موجود در کتابخانه‌ و مدیریت فضاهای موجود، اقدام به حمایت از ۲۰ کسب و کار کوچک کند.

نوروزی اذعان داشت: از جمله اقداماتی که در این کتابخانه در حال اجرا است می توان به کلاس‌های تجوید قرآن کریم، همچنین کارگاه های خیاطی، چرم دوزی، نقاشی، آموزش کیک و شیرینی، برگزاری کلاس های تقویتی برای دانش آموزان، آموزش چرتکه، خوشنویسی، تئاتر و موسیقی اشاره کرد. همچنین این کتابخانه با برپایی نمایشگاه برای فروش محصولات تولید شده توسط شرکت کنندگان، توانسته زمینه اشتغال و راه اندازی کسب و کارهای خانگی و کوچک در اقبالیه را فراهم کند و به کانونی مهم در زمینه کارآفرینی تبدیل شود.

نوروزی با اشاره به اهمیت کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه های عظیم فرهنگی و اجتماعی یادآور شد: ایجاد فضای مناسب برای توسعه کسب و کارهای کوچک از الزامات مهم در جامعه امروز محسوب می شود و کتابخانه‌های عمومی به عنوان پایگاه های مهم فرهنگی و اجتماعی دارای فضاهای مناسبی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و حمایت از کسب و کارهای خانگی هستند که شایسته است با همکاری مسئولان و مدیران استانی در این زمینه گام های بیشتری برداشته شود.

در پایان این بازدید مسئولان حاضر از اقدامات انجام شده ابراز رضایت کرده و برای توسعه این خدمات قول مساعدت و همکاری دادند.

اقبالیه

اقبالیه

اقبالیه