سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

همزمان با گرامیداشت هفته دولت؛

کتابخانه شهید بابایی شهرستان زارچ یزد با حضور وزیر علوم افتتاح شد

افتتاح بابایی

همزمان با گرامیداشت هفته دولت، کتابخانه عمومی دانش آموز شهید محمد علی بابایی شهرستان زارچ یزد با حضور وزیر علوم افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، همزمان با گرامیداشت هفته دولت، کتابخانه شهید بابایی شهرستان زارچ یزد با حضور محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ مهران فاطمی، استاندار یزد؛ محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن؛ محمد محسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولان استان و شهروندان این شهرستان افتتاح شد.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به این که پروژه کتابخانه‌ شهید بابایی زارچ از سال ۹۱ آغاز شد و از سال ۹۵ بعد از وقفه‌ای چند ساله دوباره شروع به کار کرد، گفت: در دولت سیزدهم فعالیت نیمه تعطیل این پروژه شتاب گرفت و در کوتاه ترین زمان این طرح فرهنگی تکمیل شد.


وی در خصوص مشخصات این طرح اظهار داشت: کتابخانه شهید بابایی زارچ در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع ایجاد شده است و با ۱۷ هزار و ۸۰۰ نسخه کتاب و حدود ۲ میلیارد تومان هزینه توسط نهاد کتابخانه ها و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار راه و شهرسازی اجرا شد و به اتمام رسید.


محمد محسن رفیعی تصریح کرد: سرانه کتابخانه در شهرستان زارچ به ازای هر ۱۰۰ نفر ۶.۷ متر مربع است و این کتابخانه دارای بخش کودک، پایگاه اطلاعاتی، سالن جلسات، مخزن، سالن مطالعه مجرا برای خواهران و برادران، بخش مرجع، بخش نوجوان، نمازخانه و سالن ویژه برای برگزاری برنامه های اوقات فراغت است.


گفتنی است، شهرستان زارچ در جوار مرکز استان یزد واقع شده و از شهرستان های تازه تاسیس استان یزد است.

کتابخانه شهید بابایی شهرستان زارچ یزد با حضور وزیر علوم افتتاح شد