جمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲

مربی آموزش گیاهان دارویی؛

کتابخانه‌ها نقش مهمی در کسب‌وکارهای کوچک دارند

هفتمین رویداد کسب و کار در یزد

محمدرضا دهقان چناری، مربی آموزش گیاهان دارویی و یکی از کارآفرینان استان با اشاره به نقش آفرینی کتابخانه ها در پیشرفت اقتصاد محلی گفت: کتابخانه ها نقش مهمی در کسب و کارهای کوچک دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، محمدرضا دهقان چناری، مربی آموزش گیاهان دارویی و یکی از کارآفرینان استان با اشاره به نقش‌آفرینی کتابخانه‌ها در پیشرفت اقتصاد محلی گفت: کتابخانه‌ها نقش مهمی در کسب‌وکارهای کوچک دارند.

محمدرضا دهقان چناری با اشاره به نقش‌آفرینی کتابخانه‌ها در پیشرفت اقتصاد محلی، گفت: کتابخانه‌ها منابع اطلاعاتی و آموزشی را به همگان ارائه داده و این موضوع به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که به دنبال کسب درآمد هستند، کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: گیاهان دارویی عرصه‌ای درآمدزا هستند که می‌توانند باعث اشتغال‌زایی برای بسیاری از علاقه‌مندان به این عرصه شوند. کم نیستند افرادی که در زمینه گیاهان دارویی مشغول به کار بوده و درآمد بسیار بالایی کسب کرده‌اند.

محمدرضا دهقان چناری با تأکید بر این که مردم نیاز دارند علمی‌تر با گیاهان دارویی برخورد کنند و در این زمینه مشتاق نیز هستند، اظهار داشت: نمونه آن این است که در خانه‌های همه ما گیاهان دارویی موجود است که این خیلی ارزشمند است.

وی با اشاره به این که درصد بالایی از عطاری‌هایی، که عمده عرضه‌کننده گیاهان دارویی هستند، گیاهان دارویی را اصلاً نمی‌شناسند، گفت: مثلاً آن‌ها در کتاب می‌خوانند بابونه برای درمان فلان درد خوب است و این در ذهن آن عطار جا می‌گیرد و شما که به‌عنوان بیمار مراجعه می‌کنید و عنوان می‌کنید که فلان بیماری را دارید طبق پیش‌فرضی که خوانده بابونه را پیشنهاد می‌کند و این مشکل اساسی ما در این حوزه است.

مربی آموزش گیاهان دارویی نیز با اشاره به این که شهرستان مهریز، از نظر شرایط منطقه‌ای، پوشش گیاهی و آب‌ و هوایی، دارای گیاهان دارویی زیادی است، اظهار داشت: با همکاری مسئولان کتابخانه و مردم بر آن شدیم با برگزاری دوره‌های آموزش تولید گیاهان دارویی در قالب کسب‌وکارهای کوچک، راه کسب درآمد را برای مردم آن منطقه فراهم کنیم.

محمدرضا دهقان چناری در پایان با تأکید بر این که حمایت از صاحبان مشاغل کوچک، برای جوامع محلی امری ضروری است، گفت: با کمک کتابخانه‌ها، صاحبان مشاغل کوچک می‌توانند حمایت مورد نیاز برای کسب سود و تأمین نیازهای خانواده خود را پیدا کنند.