دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

با اصلاح قانون تأسیس نهاد منابع پایدارتری برای ارتقای شاخص‌های کتابخوانی فراهم می‌شود

احمد راستینه

احمد راستینه از درخواست کمیسیون فرهنگی مجلس برای در اولویت قرار دادن رسیدگی به طرح اصلاح قانون نهاد کتابخانه های عمومی کشور خبر داد و گفت: امید است این طرح در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم گامی برای مدیریت کتابخانه های عمومی سراسر کشور برداریم و منابع پایدارتری برای ارتقای شاخص های کتابخوانی و خدمات کتابخانه های عمومی فراهم کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، احمد راستینه، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن، سامان و فرخ‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روابط عمومی نهاد، در خصوص اقدامات انجام شده برای پیگیری طرح اصلاح قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در کمیسیون فرهنگی، اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بود. در این طرح اصلاح هیئت امنای این نهاد، ارتقای سطح مدیریت و همچنین اصلاح منابع پایدار برای اداره کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مدنظر بود که خوشبختانه طی جلسات مستمر در کمیسیون فرهنگی تصویب شد و با رأی نمایندگان گزارش کمیسیون به صحن مجلس آمد.

وی افزود: در صحن مجلس با جمع‌آوری امضاء تلاش کردیم درخواست اولویت رسیدگی به طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را داشته باشیم. امروز این درخواست کمیسیون با امضای نمایندگان عزیز به هیئت رئیسه مجلس گزارش شده و در نوبت رسیدگی است. امیدوارم هیئت رئیسه نیز با عنایت به ضرورت حمایت از کتابخانه‌های عمومی و تقویت عناصر فعال در عرصه کتابداری در کشور، این طرح را در دستور کار قرار دهند تا بتوانیم گامی برای مدیریت کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برداریم و منابع پایدارتری برای ارتقای شاخص‌های کتابخوانی و خدماتی که کتابخانه‌ها ارائه می‌دهند، فراهم کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و اهمیت حوزه فرهنگ، اظهار داشت: امیدواریم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ که همین روزها به صحن مجلس می‌آید، بتوانیم احکام بودجه‌ای مناسبی برای ترویج کتابخوانی، بهبود وضعیت معیشتی کتابداران و نیز توسعه کتابخانه‌های عمومی داشته باشیم.