جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

محمدرضا هراتی در گفتگو با ایرنا:

پشتیبانی از ارائه خدمات مختلف در کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه دارد

اافتتاح کتابخانه لطیفی

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفتگو با خبرگزاری ایرنا گفت: این نهاد در کشور، حدود ۶۰ خدمت متناسب با فضا و زیرساخت موجود در کتابخانه ارائه می دهد و لذا پشتیبانی نرم افزاری از هر خدمتی که زیرساخت آن وجود داشته باشد را انجام می دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از دو کتابخانه جدید در شهر لطیفی و روستای شرفویه لارستان در گفتگو با ایرنا عنوان کرد: در کتابخانه شهید سلیمانی که امروز در شهر لطیفی افتتاح شد، وجود فضای بازی و بخش ویژه کودک، یکی از این خدماتی است که حول حوزه کودک شکل خواهد گرفت و مواردی از جمله آموزش‌های مادر و فرزندی و تخصصی برای فرزندان را دربرمی‌گیرد.

هراتی ادامه داد: این شهر فاقدکتابخانه بوده و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی و مردم ادیب و فرزانه شهر، امروز این مکان به بهره‌برداری رسید و برای پربارتر شدن آن کمک خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: خصوصاً اینکه لطیفی شهری است که عزیزان شیعه و اهل تسنن یک زندگی مثال‌زدنی در کنار یکدیگر دارند.

هراتی گفت: در کتابخانه هم دیدم که هم برای استفاده اهل تسنن و هم برای شیعیان کتاب موجود است و این نشان از فرهیختگی مردم شهر لطیفی دارد.

پشتیبانی از ارائه خدمات مختلف در کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه دارد

وی گفت: وقتی در هر نقطه‌ای از کشور آیین بهره‌برداری حول محور کتاب باشد، قطعاً مایه خوشحالی و خرسندی است؛ چراکه موضوع دانایی و آگاهی‌بخشی مطرح است و در آن رشد و تعالی وجود دارد.

هراتی به نقش ویژه کتاب نیز اشاره و تأکید کرد: به میزانی که در حوزه فرهنگی، ادبی و حول محور کتاب تلاش شود از بسیاری اتفاقات و چالش‌ها و گره‌هایی که می‌تواند ایجاد شود فاصله می‌گیریم.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: این نهاد در کشور، حدود ۶۰ خدمت را متناسب با فضا و زیرساخت موجود در کتابخانه ارائه می‌دهد و لذا پشتیبانی نرم‌افزاری از هر خدمتی که زیرساخت آن وجود داشته باشد را انجام می‌دهیم.

وی در پایان یادآور شد: کتاب محور است و همه اقشار از جمله دانشمند، نویسنده، مخترع، شاعر، پزشک، فیلمنامه‌نویس و مانند اینها حول کتاب تعریف می‌شوند. در واقع کتابخوانی برای افراد، شروع یک ماجرا است.

گفتنی است، ساخت کتابخانه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر لطیفی با تأمین اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری لطیفی به اتمام رسیده و پس از طی مراحل تکمیل آن از جمله تأمین تجهیزات و نیروی انسانی از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، با حضور مسئولان استانی و کشوری افتتاح شدمساحت زمین این کتابخانه ۵۰۰ مترمربع و دارای دو طبقه و ۷۰۰ مترمربع زیربنا است و بخش‌های مختلفی از جمله بخش کودک، بزرگسال، مخزن و سالن مطالعه نیز برای ارائه خدمات در آن تعبیه شده استکتابخانه حاج فتح الله برزین در روستای شرفویه نیز یکی دیگر از طرح‌هایی بود که افتتاح شد. این کتابخانه اولین کتابخانه روستای شرفویه و تنها کتابخانه بخش بنارویه لارستان است که اعتبار آن بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال و توسط ورثه خیر نیک‌اندیش، مرحوم حاج فتح‌الله برزین تأمین شده است. مساحت زمین این کتابخانه نیز ۴۵۰ مترمربع با زیربنای ۱۲۰ مترمربع است و ظرفیت هشت هزار جلد کتاب را دارا است و در حال حاضر هزار جلد کتاب در آن موجود و دارای ۱۰۰ نفر عضو استلارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

پشتیبانی از ارائه خدمات مختلف در کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه دارد