دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

با حضور داوران کتاب خوان استان مرکزی؛

مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید در اراک برگزار می شود

هدهد سفید اراک

مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید با حضور جمعی از شرکت کنندگان کودک و نوجوان و کتابدار برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید با حضور جمعی از شرکت کنندگان کودک و نوجوان و کتابدار در شهر اراک برگزار خواهد شد.

۲۹ کودک، نوجوان و کارشناس کتاب مشتمل بر مسئول کتابخانه و کتابدار به مرحله استانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید راه یافتند که از این تعداد ۱۳ نفر توسط داوران انتخاب و بعد از طی مراحل انتخابی، در مرحله ملی حضور خواهند داشت.

دومین دوسالانه نشان هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه مطالعاتی و سلیقه کتابخوانی در کودکان و نوجوانان و حمایت و تشویق پدیدآورندگان آثار برتر از خرداد ماه امسال آغاز و در مرحله اول ۳۰۰ کتاب برای داوری به کودکان و نوجوانان کتابخوان استان معرفی شد. از این تعداد ۱۵۰ کتاب در حوزه کودکان و ۱۵۰ کتاب در حوزه نوجوانان بود و طی فراخوان اعلام شده ۷۸ نفر در مرحله اول در استان مرکزی برای داوری ثبت نام کردند که در نهایت ۲۹  نفر به مرحله استانی راه یافتند.

اختتامیه و داوری مرحله استانی این طرح روز سه شنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در سالن جلسات شهدای مدافع حرم کتابخانه عمومی دکتر حصیبی اراک برگزار می شود و در نهایت ۱۳ نفر توسط داوران انتخاب و پس از طی مرحله انتخابی به مرحله ملی راه می‌یابند.

گفتنی است، نشان هدهد سفید به منظور رشد فرهنگی جامعه در راستای ارتقای بنیه ادبی، اعتقادی و ایجاد خط مشی کاربردی در گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح کشور اهدا می شود و برنامه ریزی شده تا در دومین دوره به صورت باشگاه کتابخوانی و پایگاه کتابخوانان کودک و نوجوانان درآید. مرحله استانی این دوسالانه در ۲ بخش معرفی کتاب‌های پرطرفدار در دو گروه سنی کودک و نوجوان در سه موضوع شعر، داستان و غیرداستان و همچنین معرفی داوران برتر در سه گروه کودکان، نوجوانان و کتابداران (کارشناسان حوزه کتاب) در حال برگزاری است.

مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید در اراک برگزار می شود