سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷

محمدرضا هراتی در وبینار هم‌اندیشی مدیران‌کل استان‌های عشایرپذیر مطرح کرد؛

هم‌افزایی دستگاه‌ها موجب اثربخشی بیشتر خدمات‌دهی به عشایر می‌شود

مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار 1402 - تالار وحدت

محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در وبینار عشایر، هم افزایی دستگاه‌ها و نهاد را موجب اثربخشی بیشتر در خدمات‌دهی به عشایر دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان، وبینار هم‌اندیشی مدیران‌کل استان‌های عشایرپذیر در راستای اجرای طرح «طعم کتاب با عشایر»، ۳ بهمن با حضور محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی؛ اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها؛ محمدرضا اسفاری، مدیرکل ترویج کتابخوانی و امور فرهنگی نهاد؛ عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان؛ احمد فرهادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری؛ محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و محسن جبارنژاد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در کتابخانه مرکزی خوزستان برگزار شد.

هراتی در این جلسه گفت: اهمیت روستا و عشایر بر کسی پوشیده نیست و در مقایسه روستاها قبل و بعد از انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود که انواع خدمات از جمله فضاهای مطالعه بسیار افزایش یافته که امروز نیز باید به این مورد توجه داشته باشیم و آن را تقویت کنیم. آنچه که در وهله اول از عشایر به ذهن می‌آید، غیرت و وفاداری آنان است که مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی ادامه داد: این نگاه به روستاها و عشایر در دولت سیزدهم جدی‌تر شده و ما نیز در این دو سال توجه ویژه‌ای در همه سطوح نهاد کتابخانه‌ها به این امر مهم داشته‌ایم.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد بیان کرد: این توجه دولت مردمی به حوزه کتاب و خواندن در سطوح مختلف نهاد به صورت جزئی دنبال می‌شود و در این راستا برنامه‌هایی در روستاها و عشایر حول محور کتاب شکل گرفت.

وی تصریح کرد: جشنواره طعم کتاب با عشایر در کنار دستاوردهای آن باعث هم‌افزایی و یکپارچگی بین دستگاه‌های مختلف با نهاد شد که ثمره آن خدمات‌دهی به عشایر است و این مشارکت دستگاه‌ها در کنار مردم باعث می‌شود به صورت بهتر و بیشتری به هدف‌گذاری خود نزدیک شویم؛ نتیجه این هم‌افزایی و ابتکار عمل، توجه به آداب و رسوم در سنت‌های ما و ترکیب آن با کتاب و فعالیت‌های حول محور کتاب است.

هراتی همچنین در خصوص اهمیت انعکاس رسانه‌ای این طرح بیان کرد: اقدام رسانه‌ها در این مورد را جدی بگیریم و وظایف را به نحو احسن انجام دهیم که بتوانیم این صدا را بهتر منتقل کنیم و به همه برسانیم.

وی در پایان گفت: در کنار این دقت و اهتمام، نظارت هم مهم است تا اثربخشی مجموعه کارها مورد توجه قرار گیرد؛ باید بحث‌های اجرایی و بخش مجزا برای خدمات‌گیرندگان در نظر گرفته شود و از نقطه شروع طراحی تا اثربخشی برنامه‌ها درست انجام شده و اعتبارات در همان جایی که طراحی شده لحاظ شود.