شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

در سفر به استان مازندران؛

وزیر ارتباطات از کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل بازدید کرد

بازدید از کتابخانه آیت الله روحانی بابل و آیین بهره برداری از پوشش فیبر نوری در کتابخانه_مازندران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر به استان مازندران، به همراه استاندار و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از کتابخانه عمومی آیت‌الله روحانی بابل بازدید کرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌همراه سیّدمحمود حسینی‌پور، استاندار؛ قاسم عزیززاده‌گرجی، معاون استاندار و فرماندار بابل؛ سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ حجّت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام‌جمعه‌ی شهرستان و جمعی از مدیران‌کل استانی و مسئولان شهرستانی، با هدف تکمیل پوشش فیبر نوری، صبح پنجشنبه (۲۶ بهمن ۱۴۰۲) طی سفر به استان، از کتابخانه عمومی آیت‌الله روحانی شهرستان بابل بازدید کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی این بازدید که با همراهی یکی از اپراتورهای تلفن‌همراه برگزار شد، از مسئولان این اپراتور، قول مساعد گرفت تا در بازطراحی کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل، مشارکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران تجهیز کتابخانه به فیبر نوری را جهت ارتقای خدمات فناوری کتابخانه‌ها برای عموم افراد بویژه پژوهشگران و جوانان، بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: خرسندیم که با تجهیز شدن کتابخانه‌های عمومی به فیبر نوری می‌توانیم خدمات بهتری به مراجعه‌کنندگان ارائه دهیم.

وی افزود: نقشه بازطراحی این کتابخانه تهیه و به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شد و توانستیم مجوز لازم را به‌دست آوریم.

این مسئول تصریح کرد: طی این بازطراحی، برای سهولت دسترسی افراد به کتاب‌ها، مخزن کتابخانه از طبقه سوم به طبقه دوم منتقل می‌شود و همچنین بخش‌های مختلفی از جمله: بخش نسخ‌خطی، چاپی و آثار نفیس، ساختکده، اتاق علم، گالری و سالن مطالعه انفرادی و گروهی اضافه خواهد شد.

مهدیان‌پور با بیان اینکه کتابخانه عمومی آیت‌الله روحانی بابل از کتابخانه‌های استاندارد مازندران است که پنج هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد، ادامه داد: این کتابخانه، سه‌هزار و ۳۰۰ نفر، عضو و ۲۴ هزار و ۴۲۶ نسخه، کتاب دارد، و امانت کتاب هم در این مرکز، دارای رشد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون، حدود ۲۵‌ هزار نسخه کتابخانه آیت‌الله روحانی امانت داده شد، خاطرنشان کرد: با توجّه به شرایط این کتابخانه، بازطراحی آن را از سال گذشته در دست بررسی قرار دادیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران یادآور شد: چون کتابخانه‌ها پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند، خدمات کتابخانه‌ها همانند ساختمان‌های این مراکز، به تعریف و تبیین مجدّد نیاز دارند، افزون بر آن، بازطراحی سایر کتابخانه‌های استان نیز در دست بررسی قرار دارد.

گفتنی است بازطراحی کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل یک میلیارد تومان هزینه دارد. این کتابخانه، نخستین کتابخانه عمومی در مازندران است که به فیبر نوری تجهیز شد.

شایان ذکر است همزمان با بازدید، آیین «بهره‌برداری از پوشش کامل فیبرنوری شهر بابل و سایر پروژه‌های ارتباطی مازندران» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استاندار، معاون استاندار و فرماندار بابل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ امام‌جمعه‌ی شهرستان، سایر مدیران‌کل استانی و مسئولان شهرستانی؛ جمعی از رؤسای ادارات و کتابداران شهرستان، در محل کتابخانه‌ برگزار شد.

وزیر ارتباطات از کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل بازدید کرد

وزیر ارتباطات از کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل بازدید کرد

وزیر ارتباطات از کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل بازدید کرد

وزیر ارتباطات از کتابخانه آیت‌الله روحانی بابل بازدید کرد