شنبه ۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۵

با حضور پرشور بانوان در شهرستان راسک برگزار شد؛

ششمین جشنواره فرهنگی ادبی بانوکانی ند پد ( رد پای قلم بانوان )

جشنواره بانوکان

در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان و با حضور جمعی از بانوان و نویسندگان شهرستان راسک ، ششمین جشنواره فرهنگی ادبی بانوکانی ند پد ( رد پای قلم بانوان ) ، در سالن مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان، در آستانه عید بزرگ نیمه شعبان و با حضور جمعی از بانوان و نویسندگان شهرستان راسک ، ششمین جشنواره  فرهنگی ادبی بانوکانی ند پد ( رد پای قلم بانوان ) ، در سالن مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

محسن سنچولی پردل ، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران ، ضمن اهمیت حضور بانوان در عرصه های فرهنگی اجتماعی گفت: حضور حماسی بانوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نقشه دشمنان را خنثی می کند.

وی ادمه داد: جشنواره های «بانوکانی ند پد » یا همان «رد پای قلم بانوان» هرساله به منظور شناسایی استعدادهای نوظهور و تجلیل از بانوان نمونه و تاثیر گذار در حوزه های مختلف در یکی از شهرستانهای استان برگزار می شود

 سلیم کدخدا فرماندار شهرستان راسک نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از موسسه هاتف جوان مکران برای اجرای این برنامه در شهرستان راسک زنان را نیمی از جمعیت جامعه برشمرد

.کدخدا ضمن تجلیل از حضور فعال بانوان استان در عرصه های مختلف، بانوان شهرستان راسک را هم پرشور و نمونه در سطح فعالیتهای فرهنگی اجتماعی شهرستان و تاثیر گذاردر جامعه خواند.

 وی ضمن تشویق بانوان برای شرکت در انتخابات این میدان را حوزه تعیین تکلیف برای سرنوشت خودشان نامید و از همه اقشار جامعه دعوت کرد تا همچون گذشته در عرصه انتخابات حضور حماسی داشته باشند و بدرخشند.

 در پایان این مراسم  از پانزده نفر از بانوان فعال و برگزیده شهرستان راسک با اهدای لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل بعمل آمد.لازم به ذکر است تجلیل شوندگان توسط کمیته داوری که در فرمانداری شهرستان ایجاد شده بود شناسایی و انتخاب شده بودند .

گفتنی است این جشنواره با هدف شناسایی و تقدیر ازبانوان برتر و فعال شهرستان راسک در حوزه های فرهنگی اجتماعی ؛ هنری کارآفربنی و... با حضور پرشور بانوان و دختران شهرستانهای راسک ؛ پارود و پیشین ، و با همکاری موسسه فرهنگی هنری هاتف جوان مکران، فرمانداری راسک، ادارات کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان راسک برگزار شد .

ششمین جشنواره  فرهنگی ادبی بانوکانی ند پد ( رد پای قلم بانوان )