چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸

با تقدیر از ۱۵۵ برگزیده استانی؛

اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار شد

اختتامیه جشنواره رضوی استان قزوین

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور جمعی از مسئولین استانی و برگزیدگان این جشنواره در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان قزوین، مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان استانی دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با حضور فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین، طیب ملکی پور فرماندار قز وین، حسین براتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعلی اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سعید امامقلی رئیس حوزه هنری، زهره ترکمن مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی، قاسم اللهیاری رئیس کمسیسون فرهنگی شورای شهر و فرج الله فصیحی رامندی و محسن حق شناس عضو شورای ، محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کل زندان های استان و اعضای انجمن های کتابخانه های استان و افراد برگزیده  بر گزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در اختتامیه دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی جهت تبیین سیره رضوی علیه السلام است و مردم استان قزوین مانند سال های پیش استقبال بی نظیری از این جشنواره داشتند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با برنامه ریزی های بسیار خوبی که کتابخانه های عمومی دارند و جشنواره کتابخوانی رضوی که با هدف ترویج فرهنگ سیره معصومین(ع) برگزار می شو، شاهد همبستگی هرچه بیشتر اجتماعی فرهنگی مذهبی در جامعه باشیم.

محمدبیگی افزود: توسعه معارف دینی و اسلامی به ویژه در شرایط کنونی جامعه، وظیفه شرعی، دینی و ملی همه ما است؛ چراکه ما معتقدیم مکتب اهل بیت(ع) زیباترین برنامه ها را برای هدایت مردم و جامعه دارد ودر فرمایش حضرت امام رضا(ع) آمده است که به پیروان خود خطاب کردند: «امر ما را احیا کنید. علوم ما را یاد بگیرید و آن را به دیگران تعلیم دهید.»

این مسئول خاطرنشان کرد: اقدام ارزشمند نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی موجب بیان معارف اهل بیت(ع) و حرکت کردن متناسب با زمان و انتقال پیام درست به گروه های مختلف سنی می شود.

محمبیگی در پایان ضمن قدردانی از تمامی دستگاه هایی که در برگزاری هرچه باشکوه تررجشنواره رضوی همکاری داشته اند خاطرنشان کرد: در دوازدهمین دوره جشنواره رضوی ۱۱  هزار نفر از استان قزوین شرکت کردند  که از اتفاقات مهم این جشنواره مشارکت ۱۲۰۰ مددجوی زندان در این دوره از مسابقات بود و  از این تعداد ۱۲ نفر بر گزیده شدند  و ۱۴۳ نفر نیز برگزیده استانی در سایر رده های سنی و تحصیلی بودند.

در پایان مراسم از برگزیدگان با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد.

اختتامیه رضوی

اختتامیه رضوی

اختتامیه رضوی

اختتامیه رضوی