دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی؛

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند جامعه را درگیر فرهنگ مطالعه کنند

منصوری اراک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید شبکه‌های اجتماعی را درگیر فضای کتاب و فرهنگ کتابخوانی کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان مرکزی، احسان منصوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در حاشیه برنامه کتابخانه‌گردی کتابخانه عمومی آیت الله اراکی شهر اراک گفت: یکی از اصلی‌ترین فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان ترویج فرهنگ کتابخوانی است و با همکاری کتابخانه های عمومی استان مرکزی برنامه های متنوعی در این زمینه برگزار کرده ایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به اجرای پویش کتابخوانی از اول پاییز امسال بیان کرد: این پویش که تا بهار سال آینده نیز ادامه دارد، با هدف تشویق کودکان و خانواده‌ها به مطالعه و کتاب‌خوانی به اجرا درآمده و با درگیر کردن خانواده‌ها سعی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه دارد.

منصوری افزود: تهیه فیلم‌های کوتاه، پادکست، نماهنگ کتاب صوتی، خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتاب‌خانه‌های خانگی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی و ارائه کتاب‌های کودک و نوجوان با تخفیف‌های ویژه در سایت فروش کانون به مناسبت‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرای گسترده‌تر و فراگیر این پویش در حال اجرا است.

وی گفت: یکی از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان تالیف کتاب مفاخر استان است که ماه جاری به پایان رسیده و اوایل سال آینده منتشر خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از توزیع ۱۶ هزار جلد کتاب در ۷۴ عنوان در بین کتابخانه‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید پویش‌ها در حوزه کتاب فراگیر شود، شبکه های اجتماعی درگیر فضای کتاب شوند، باید در فضای اجتماعی کتاب را به مطالبه تبدیل کنیم.

منصوری اجرای طرح‌هایی چون جشنواره‌های قصه گویی، تولیدات فرهنگی را از دیگر عوامل موثر در ترویج مردم به سمت کتاب برشمرد و گفت: در حکمرانی فرهنگی در کشور باید نهادها و سازمان‌هایی که با کتاب ارتباط مستقیم دارند حمایت شوند تا شاهد اثر بخشی برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی باشیم.