سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴

با حضور پرشور اعضای کودک و نوجوان؛

محفل قرآنی «بهار در بهار» در مزار کربلایی کاظم ساروقی برگزار شد

بهار در بهار 1403 قم

در هفتمین روز ماه مبارک رمضان، دومین دوره طرح سراسری محفل انس با قرآن کریم با عنوان «بهار در بهار» به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در مزار کربلایی کاظم ساروقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، همزمان با هفتمین روز از ماه مبارک رمضان، محفل قرآنی بهار در بهار به میزبانی استان قم با حضور مهدی فروغی، قاری قرآن کریم؛ حجت قارایی، کارشناس و حافظ قرآن کریم؛ حجت‌الاسلام علی اصغر کریمی‌ساروقی، نوه مرحوم کربلایی کاظم؛ مهدی کلانترزاده، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری قم؛ مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم و جمعی از اعضای کتابخانه های عمومی استان در مزار کربلایی کاظم ساروقی، حافظ قرآن کریم برگزار شد.

در ابتدای این محفل، مهدی فروغی، قاری بین المللی قرآن کریم، به تلاوت آیاتی از سوره انعام و سپس حجت قارایی، کارشناس قرآنی و حافظ قرآن کریم، به تفسیر کوتاهی از این آیات پرداخت.

محفل قرآنی «بهار در بهار» در مزار کربلایی کاظم ساروقی برگزار شد

ضرورت به کارگیری دستورات قرآن در زندگی و رفتار عملی

مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این نشست سخنانی را با موضوع تدبر آگاهانه در آیات قرآن ارائه کرد و گفت: خداوند در دین مبین اسلام، نعمت بزرگی همچون قرآن را به عنوان اصلی ترین کتاب مسلمانان به ما هدیه کرده است که هر چه بتوانیم با این کتاب مقدس پیوند بیشتری بگیریم، آگاهی و دانش بیشتری در حوزه دین خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: همانطور که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و بسیاری از بزرگان دین ما بارها تأکید کرده اند، باید علاوه بر قرائت قرآن کریم، تلاش کنیم تا این دستورات الهی را در عمل به کار بگیریم و کاری کنیم تا قرآن در منش و رفتار ما نیز جاری و ساری باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم در ادامه با اشاره به حضور در جوار مقبره کربلایی کاظم ساروقی ابراز داشت: خوشحالیم که در همسایگی خواهر خورشید، حضرت فاطمه معصومه (س) و در جوار مرقد حافظ قرآن کریم و مرد بی سوادی که با عنایت خداوند، دانای قرآن شد این محفل را تشکیل داده ایم و امیدوارم برکت حضور در کنار این افراد که قرآن را سرلوحه و سلوک خود قرارداده بودند، ما نیز بتوانم با تمسک به عترت اهل بیت علیهم السلام در کنار کتاب الله بتوانیم از این برکات بهره مند شویم.

محفل قرآنی «بهار در بهار» در مزار کربلایی کاظم ساروقی برگزار شد

توجه ویژه به لقمه حلال، نماز اول وقت و پرداخت خمس و زکات، راز کربلایی کاظم بود

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام علی اصغر کریمی‌ساروقی، نوه مرحوم کربلایی کاظم، از فعالان قرآنی و مدیریت آستان کربلایی کاظم در سخنانی کوتاه به توصیف رفتار و منش مرحوم کربلایی کاظم پرداخت و گفت: مرحوم کربلایی کاظم، در شب ۱۷ ماه مبارک رمضان و در سن بیست سالگی با عنایت امام زمان(عج) حافظ کل قرآن شد و پس از آشکار شدن این موضوع، توسط علمای زمان خود همچون آیت الله بروجردی مورد آزمایش قرار گرفت و این عنایت الهی توسط علمای شیعه نیز تأیید شد.

وی در ادامه افزود: شاید علت این موهبت از سوی خداوند، رعایت و توجه ویژه ایشان به لقمه حلال، نماز اول وقت و پرداخت خمس و زکات بود که امیدواریم ما نیز با توجه به این نکات، در مسیر دین قدم برداریم.

محفل قرآنی «بهار در بهار» در مزار کربلایی کاظم ساروقی برگزار شد

محفل قرآنی «بهار در بهار» در مزار کربلایی کاظم ساروقی برگزار شد