یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱

هم‌زمان با فرارسیدن هشتمین روز از ماه میهمانی خدا و تعطیلات عید نوروز؛

طرح سراسری «بهار در بهار» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد

بهار در بهار

هم‌زمان با فرارسیدن هشتمین روز از ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید نوروز، طرح سراسری بهار در بهار به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، طرح سراسری «بهار در بهار» به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در هشتمین روز از ماه میهمانی خدا، ماه مبارک رمضان با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و محمداسماعیل آریامنش قاری بین‌المللی استان سمنان، سرکار خانم میرحاج، دبیر محفل قرآنی تسنیم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ تعدادی از نونهالان و نوجوانان قاری و حافظ قران کریم و جمعی از کتابداران و اعضای کتابخانه‌ عمومی علامه محمدتقی ایوانکی به‌صورت مجازی و حضوری در این کتابخانه برگزار شد.

طرح سراسری «بهار در بهار» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد

در ابتدای این برنامه محمداسماعیل آریامنش قاری بین‌المللی استان ضمن تلاوت آیاتی از قرآن کریم به نکات مهم آن اشاره و به تفسیر سوره پرداخت.

طرح سراسری «بهار در بهار» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد

در ادامه این ویژه‌برنامه محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگی در ماه پرفضیلت رمضان و تبریک عید نوروز، ماه رمضان را ماه میهمانی خدا دانست و گفت: این ماه فرصت خوبی برای بهره بردن از فیوضات و افزایش کمالات انسانی است.

وی طرح سراسری «بهار در بهار» را ازجمله اقدامات ارزشمند نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور دانست و گفت: این برنامه‌ها در دو سطح ملی و استانی برنامه‌ریزی‌شده است که در سطح ملی، اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار»، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم، انتشار محتوای قرآنی و تکمیل فرآیند طرح کتابت قرآن کریم توسط نوجوانان، برنامه‌ریزی‌شده است.

طاهریان افزود: این سلسله محافل هرروز ساعت  ۱۵ الی ۱۵:۳۰ در کتابخانه‌ها با خوانش و تفسیر حزب آخر جزء هر روز آغاز خواهد شد و سپس در ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶ با اجرای ویژه‌برنامه‌های محفل ملی ادامه خواهد یافت.

میرحاج دبیر محفل قرآن و عترت کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این برنامه به استفاده از ظرفیت فناوری و فضای مجازی برای ترویج فرهنگ قرآنی اشاره کرد.

طرح سراسری «بهار در بهار» به میزبانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد

گفتنی است، اجرای طرح سراسری بهار در بهار، هم‌زمان با شروع ماه مبارک رمضان در قالب برگزاری محافل مجازی به‌صورت روزانه و به میزبانی ۳۱ استان کشور، آغاز می‌شود. تلاوت مجلسی قرآن توسط قاریان ممتاز بومی، بررسی نکات قرآنی توسط دبیر محفل و طرح سؤال روزانه و اهدای جوایز به ۵ نفر برگزیده، سخنرانی با تأکید بر آموزه‌های اخلاقی نهج‌البلاغه و بخش اجرای ملّی توسط دبیر شورای محافل قرآن و عترت و بررسی نکات شنیدنی قرآن همراه با معرفی کتاب از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در اجرای این طرح است. این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان همه‌روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ به میزبانی یک استان برگزار می‌شود. علاقه مندان می‌توانند از طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/researchpl/mahafel-qurani مهمان این برنامه باشند.