شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

طی سفر یک روزه­ی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل به شهرستان سرعین صورت گرفت:

دیدار با امام جمعه سرعین و اهدای لوح تقدیر استاندار به محمد خیراندیش، خیّر کتابخانه ساز

دیدار با امام جمعه سرعین

در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با خیّرکتابخانه ساز و امام جمعه سرعین، برای توسعه فضاهای کتابخانه ای و ترویج فرهنگ مطالعه در این شهرستان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در جریان سفر به شهرستان سرعین با حجت الاسلام محمد شیرعلیپور، امام جمعه سرعین و محمد خیراندیش، خیّر کتابخانه ساز استان دیدار و در خصوص موضوعات فرهنگی و توسعه کتابخانه های عمومی گفتگو کرد.

وی در دیدار با محمد خیراندیش ضمن اهدای لوح سپاس استاندار اردبیل به ایشان، بستر سازی به منظور توسعه فضا های کتابخانه ای را ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به گسترش فضا های شهری و کمبود فضای فرهنگی و کتابخانه ای در این مناطق وهمچنین روستا های پرجمعیت، ساخت کتابخانه در نقاط حاشیه شهر و روستا ها از اولویت های مهم کتابخانه های عمومی است.

دیدار با امام جمعه سرعین و اهدای لوح تقدیر استاندار به محمد خیراندیش، خیّر کتابخانه ساز

محمد خیر اندیش نیز با تاکید بر اراده خود مبنی بر ساخت بیش از 12 کتابخانه در نقاط مختلف استان خاطر نشان کرد: با اختصاص زمین و فضای مناسب، احداث سومین کتابخانه را آغاز خواهد کرد.

گفتنی است محمد خیراندیش، خیّر کتابخانه ساز استان اولین کتابخانه را در سال 1400 در روستای تکله  از توابع شهرستان پارس آباد احداث کرد و دومین کتابخانه توسط این خیّر نیک اندیش در اسفند ماه سال گذشته در روستای ورگه سران شهرستان سرعین به بهره برداری رسید.  

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همچنین با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان سرعین با حجت السلام شیرعلیپور دیدار کرد.

امام جمعه سرعین در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی این شهرستان، برگزاری برنامه های فرهنگی و کتابخوانی را از موارد حائز اهمیت کتابخانه عمومی عنوان کرد و افزود: از ظرفیت تربیون نماز جمعه در جهت معرفی کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی مورد بهره برداری قرار می گیرد.