شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و فرماندار سمنان تأکید شد:

ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و توسعه امر کتاب‌خوانی

دیدار

فرماندار سمنان بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و توسعه امر کتاب‌خوانی را وظیفه‌ای مهم بر دوش همه مسئولین، متولیان این حوزه و دلسوزان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با حضور در فرمانداری با محمد بهرامی فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان دیدار و گفتگو کرد. این دیدار به‌منظور تبریک سال جدید و بررسی مشکلات و پیگیری حوزه کتابخانه‌های عمومی شهرستان انجام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این دیدار ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و آرزوی سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برای همگان اظهار داشت: رسالت کتابخانه‌های عمومی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه است. برای دستیابی به این مهم، کتابخانه‌های عمومی نیازمند همکاری و همیاری تمام ارگان‌ها، ادارات و نهادها هستند.

ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و توسعه امر کتاب‌خوانی

محمد طاهریان بابیان اینکه برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در تمام زمینه‌ها، همکاری و همیاری همه مسئولان شهری نیاز است، گفت: بر همین اساس امیدواریم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای کتابخانه‌های عمومی شهرستان و استان در سال جاری افزایش پیدا کند.

وی در ادامه به برخی از مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: تخصیص اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تحقق نیم درصد حق‌السهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها، این نهاد فرهنگی را در ارائه خدمات بهتر در حوزه‌های فرهنگی یاری خواهد رساند.

طاهریان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به روستاهای فاقد کتابخانه افزود: هر روستایی در شهرستان سمنان که شرایط ایجاد کتابخانه را داشته باشد، در صورت واگذاری حق انتفاع ساختمان توسط خیرین آن روستا، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان با جذب اعتبارات از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام به تجهیز، تأمین نیرو و اداره آن خواهد کرد.

محمد بهرامی فرماندار شهرستان سمنان نیز در این دیدار ضمن تبریک ایام عید نوروز و با تقدیر از تلاش‌های کتابخانه‌های عمومی استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه گفت: شأن و منزلت کتاب و مطالعه بر کسی پوشیده نیست و در آموزه‌های دین مبین اسلام و پیامبر گرامی (ص) و ائمه اطهار (ع) بسیار به مطالعه کتاب توصیه‌شده است.

ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و توسعه امر کتاب‌خوانی

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه و تأثیر آن بر کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: کتابخانه‌های عمومی یکی از کانون‌های ارتقای فرهنگی جامعه هستند و توجه به این نهاد زمینه ارتقای شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه را فراهم خواهد کرد.

فرماندار سمنان بابیان اینکه این شهرستان نیازمند نگاه ویژه و مستقل در راستای توسعه فرهنگ مکتوب است، گفت: امسال اعتبارات بهتری نسبت به سال گذشته از محل تملک دارایی‌ها برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان و مناطق روستایی تخصیص داده‌شده و تلاش می‌کنیم از سایر اعتبارات جذب نشده نیز در این خصوص استفاده شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش فضاهای کتابخانه‌ای و توسعه امر کتاب‌خوانی را وظیفه‌ای مهم بر دوش همه مسئولین، متولیان این حوزه و دلسوزان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی دانست و گفت: با یاری خداوند و در کنار همه مسئولین شهری شهرستان سمنان، در این مسیر همواره در کنار مجموعه کتابخانه‌های عمومی خواهیم بود.