یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی در مجلس؛

تلاش برای حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح ملی و استانی ادامه داد

image-20240417154057-1.jpeg - کراپ‌شده

محمد طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با احمد عجم نماینده منتخب مردم شهرستان های شاهرود و میامی در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با همراهی سیدابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود و کمال ترابیان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میامی با احمد عجم نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

تلاش برای حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح ملی و استانی ادامه داد

در این نشست نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین نسل کودک و نوجوان، گفت: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان، آینده سازان این مرز و بوم هستند باید توجه و همت والاتری در خصوص تشویق و ترغیب این نسل به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای ترویج کتابخوانی در بین اقشار جامعه شهری و روستایی باید از توان و ظرفیت همگانی استفاده کرد، ادامه داد: لازم است شوراها، مردم، مراکز تولیدی و خدماتی برای تقویت بسترها و بنیان‌های کتابخوانی و مطالعه مفید به این عرصه وارد شوند.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای حمایت از نهاد کتابخانه های عمومی کشور هم در سطح ملی و هم در سطح استانی انجام خواهیم داد، افزود: کتابخوانی و مطالعه مفید زیرساخت‌های فکری و فرهنگی جامعه را متحول می‌کند و در مقابل تهدیدها و آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تضمینی روشن است.

وی به نامگذاری فرهنگی و اقتصادی چند سال پیاپی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: در بیانات رهبری، همواره اقتصاد و فرهنگ، مؤلفه مرتبط و مورد تأکید فراوان ایشان همراه دغدغه کتابخوانی و افزایش دانش و اطلاعات بوده است.

تلاش برای حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح ملی و استانی ادامه داد

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان و شهرستان شاهرود و میامی خواستار حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تصویب قوانین مورد نیاز نهاد کتابخانه های عمومی کشور، از جمله اصلاح قانون تأسیس نهاد، شد.

وی به قدمت کتابخانه‌های عمومی در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: این کتابخانه‌ها با توجه به پراکندگی جمعیتی و وسعت جغرافیایی نیاز به تعمیر اساسی و تجهیز دارند.

طاهریان با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعتباری برای ساخت کتابخانه ندارد، بیان کرد: کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن شاهرود نمونه بارزی از کتابخانه‌های با قدمت بالای ۴۰ سال در این استان پهناور به شمار می‌رود که نیازمند نگاه ویژه و سریع برای تعمیرات اساسی است.

وی کتابخانه‌های عمومی را که در دورافتاده‌ترین روستاهای این استان خدمات مؤثر فرهنگی و ترویجی به عموم مردم به ویژه نسل جوان ارائه می‌دهند را پاتوق فرهنگی مورد اعتماد مردم برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از افراد صاحب نفوذ، ائمه جمعه و جماعات خواست تا با تبیین نیازهای فرهنگی جامعه امروز، بخشی از سرمایه‌های خیران و واقفان را برای ساخت کتابخانه‌های عمومی هدایت کنند.

تلاش برای حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح ملی و استانی ادامه داد

در این نشست سیدابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود و کمال ترابیان رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان میامی نیز ضمن ارائه گزارش هایی از وضعیت کتابخانه های این شهرستان ها، خواستار حمایت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات و تحقق مطالبات کتابخانه های عمومی از شهرداری ها شدند.

در پایان این نشست لوح پیام تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به نماینده منتخب مردم شاهرود و میامی در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی اهدا شد.

تلاش برای حمایت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سطح ملی و استانی ادامه داد