سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱

استاندار کردستان عنوان کرد؛

نقش مهم کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم حوزه فرهنگ در توسعه کشور

دیدار مدیرکل کردستان با استاندار

استاندار کردستان در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با تاکید بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعه در استان، گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم حوزه فرهنگ، نقش مهمی در توسعه کشور دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان، معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان با اسماعیل زارعی کوشا، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار کردستان در این دیدار اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از ارکان مهم حوزه فرهنگ، نقش مهمی در توسعه کشور دارند.

وی بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد، مهم دانست و افزود: ارتباط موثر روسای کتابخانه‌های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است. هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

حسنی خونسار حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را مایه دلگرمی متولیان این حوزه دانست و افزود: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه‌های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.