شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

نماینده منتخب مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس مطرح کرد؛

سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ تضمین‌کننده سلامت فکری و شکل‌گیری جامعه‌ای اخلاق مدار

دیدار با نماینده مجلس

علی نیکزاد در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: عملیات تکمیل آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی استان با تخصیص اعتبار مورد نیاز تسریع شده و امیدواریم این پروژه فرهنگی در نیمه نخست سال جاری به بهره برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور در دفتر علی نیکزاد، نماینده ادوار مجلس و منتخب مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خصوص موضوعات مربوط به کتابخانه‌های عمومی گفتگو کرد.

منتخب مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضروت توجه به مقوله‌های فرهنگی اظهار داشت: تربیت شخصیت‌های برجسته فرهنگی و فرهیخته در جامعه نیازمند بسترسازی در حوزه‌های فرهنگی است و هزینه‌کرد در این حوزه، تضمین‌کننده سلامت فکری و شکل‌گیری جامعه‌ای اخلاق‌مدار و توسعه‌یافته خواهد شد.

علی نیکزاد تأمین اعتبار مورد نیاز برای توسعه و پیشرفت در حوزه‌های فرهنگی را یکی از موضوعات مهم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: به عنوان منتخب مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی از تمامی لوایح و طرح‌های پیشنهادی در حوزه‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای حمایت خواهم کرد.

سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ تضمین‌کننده سلامت فکری و شکل‌گیری جامعه‌ای اخلاق مدار

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم تسریع در تکمیل پروژه سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل گفت: فضای فرهنگی استان به شدت نیازمند توسعه مجموعه‌های فرهنگی است و علیرغم گذشت بیش از ۱۵ سال از افتتاح کتابخانه مرکزی، بخش آمفی تئاتر این کتابخانه هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

وی ضمن قدردانی از پیگیری مجدانه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در اخذ اعتبار مورد نیاز این پروژه فرهنگی گفت: بحمدالله با تلاش بی‌وفقه خانم رضاقلیزاده، اعتبار مورد نیاز این مجموعه تأمین شده و امیدواریم این پروژه، که به شدت مورد نیاز اهالی فرهنگ است، در نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار ضمن تقدیم لوح تبریک مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به علی نیکزاد طی سخنانی دسترس‌پذیر نمودن کتاب برای اقشار مختلف را نیازمند توسعه کتابخانه‌های عمومی دانست و افزود: در حال حاضر ۸۳ باب کتابخانه عمومی در سطح استان در حال ارائه خدمات به اهالی فرهنگ و کتاب‌دوست استان هستند و توسعه فضاهای مطالعاتی نیازمند اهتمام مسئولان و تأمین اعتبار مورد نیاز است.

رضاقلیزاده با بیان فعالیت گسترده کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های فرهنگی-اجتماعی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های متعدد کتابخوانی از جمله جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، جشنواره استانی کتابخوانی «بیلیک اوبالاری» ویژه عشایر استان، تولید محتوا فرهنگی با محوریت کتاب در فضای مجازی، راه‌اندازی غرفه فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهرستان‌ها، ارائه خدمات داخل کتابخانه‌ای و برگزاری نشست‌های متنوع با محوریت کتاب برای اقشار و گروه‌های مختلف و ایجاد محافل قرآنی و ادبی، تنها بخشی از اقدامات این دستگاه فرهنگی است.