شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸

استاندار مازندران در نشست با خیرین استان مطرح کرد؛

نقش محوری مشارکت مردم و خیرین در حل بسیاری از مشکلات جامعه

استاندار مازندران در جمع اعضای خیرین کتابخانه ساز

یوسف نوری، استاندار مازندران با بیان این که نقش مشارکت و همراهی مردم در حل بسیاری از مشکلات جامعه محوری است، گفت: خیرین یک فرصت برای پیشرفت مازندران هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، یوسف نوری استاندار مازندران در نشستی با جمعی از اعضای مجامع خیرین کتابخانه‌ساز، مدرسه‌ساز، سلامت، مسکن‌ساز و مؤسسات خیریه استان، با حضور قاسم عزیززاده گرجی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری؛ سیدعلی سلیلی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ سکینه‌خاتون مهدیان‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

استاندار مازندران در این نشست اذعان داشت: بررسی‌های تاریخی در شکوفایی اقتصاد کشورها نشان می‌دهد که در بین سه اقتصاد خصوصی، دولتی و تعاونی، نقش مشارکت و همراهی مردم در حل بسیاری از مشکلات جامعه محوری است و در این بین خیرین بارزترین افراد جامعه هستند.

نقش محوری مشارکت مردم و خیرین در حل بسیاری از مشکلات جامعه

وی با تأکید بر این که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمام‌قد در خدمت خیرین باشند، گفت: هر گونه بی‌توجهی و بی‌تفاوتی به خیرین یعنی از دادن فرصت برای توسعه و تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان.

نوری تصریح کرد: شاخص‌های کمک‌های داوطلبانه و تعاونی‌ها با هدف آبادانی و اشتغال‌زایی جامعه در کشورهای اسلامی مورد اهتمام بوده و سابقه زیادی دارد.

وی خطاب به مسئولان مازندران، بیان داشت: خیرین، دیار علویان را در تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام مشارکت بدهیم؛ بنابراین پاسخ منفی دادن به خیرین اصلاً پذیرفتنی نیست.

استاندار مازندران تأکید کرد که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید تمام‌قد در خدمت خیرین باشند، چراکه اگر خیرین در مسیر برنامه‌های دستگاه اجرایی قرار نگیرند، همه متضرر خواهیم شد.

این مسئول خیرین را بهشتیان روی زمین توصیف کرد و گفت: قرار گرفتن در کنار خیرین یک فرصت برای پیشرفت مازندران است.

وی گفت: پس علاوه بر این که نباید مانع شویم، بلکه باید زمینه مشارکت آنان را بیش از پیش فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه اگر خیری در مازندران مکدر شود، جای بسی نگرانی است، گفت: به همه مدیران تأکید می‌کنم، زمینه مشارکت خیرین را فراهم کنند و هر گونه مطالبه آنان را تأمین و جواب مثبت بدهند.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک روز معلم، گفت: خیرین با تأسی از ائمه اطهار(علیهم السلام) کارهای بزرگی برای مردم انجام می‌دهند.

در این جلسه شماری از اعضای خیرین مدرسه‌ساز، سلامت، کتابخانه‌ساز و مسکن‌ساز مازندران ضمن قدردانی از استاندار در برپایی این نشست بعضی از مشکلات و موانعی که خیرین در ارائه خدمات به مردم دارند را مطرح کردند.

نقش محوری مشارکت مردم و خیرین در حل بسیاری از مشکلات جامعه