شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۱

دبیر شورای قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛

مهم‌ترین کار در حوزه فرهنگ، جریان‌سازی در دو بعد فردی و اجتماعی است

هادی ربیعی

هادی ربیعی، دبیر شورای قرآن و عترت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: مهم‌ترین کار در حوزه فرهنگ، جریان‌سازی در دو بعد فردی و اجتماعی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، هادی ربیعی، دبیر شورای قرآن و عترت نهاد در گفتگو با این پایگاه گفت: مهم‌ترین کار در حوزه فرهنگ، جریان‌سازی در دو بعد فردی و اجتماعی است.

ربیعی افزود: با اهتمام مدیران ارشد نهاد و با توجه به ظرفیت شبکه بزرگ فرهنگی کتابخانه‌های عمومی می‌توان کارهای بزرگ قرآنی در سطح کتابخانه‌های عمومی کشور انجام داد که این مهم در ماه مبارک رمضان نمود بیشتری داشت.

وی ادامه داد: طرح سراسری «بهار در بهار» به مدت ۲ سال است که در حال برگزاری است و افراد زیادی از اقصی نقاط کشور در این برنامه شرکت کردند.

دبیر شورای قرآن و عترت نهاد گفت: هر استان در یک روز میزبان این برنامه بود و طی آن اساتید برجسته سراسر کشور به تلاوت قرآن و طرح مفاهیم نهج البلاغه پرداختند. همه استان‌ها در اجرای این طرح نقش‌آفرینی کردند و مباحث ارزنده‌ای ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت و برکات خوبی داشت.

وی ادامه داد: مهمترین کار در حوزه فرهنگ، بحث جریان‌سازی است که بعد فردی و اجتماعی دارد و در طرح بهار در بهار تلاش شد جریان‌سازی در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی انجام شود. بازخوردی که گرفتیم این بود که افراد علاقه‌مند به مفاهیم قرآن شدند و با نیت خیری که وجود داشت، اتفاقات خوبی رقم خورد.  

ربیعی ادامه داد: از ثمرات و برکات طرح بهار در بهار، به عنوان یک کار بزرگ گروهی، این بود که کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی خودشان جلسات قرآن در کتابخانه راه‌اندازی کردند.

وی تصریح کرد: با فعالیت‌های مستمر محافل قرآن و عترت افراد زیادی از بین اعضای کتابخانه‌های عمومی به سمت حفظ قرآن و آموزش مفاهیم آن خواهند رفت.

ربیعی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی در کتابخانه‌های عمومی گفت: باید به فضای تولید محتوا وارد شویم و با توجه به گستردگی کتابخانه‌ها در سطح کشور، می‌بایست دوره‌هایی تعریف کنیم تا افراد در طول سال از این محتواهای قرآنی بهره‌مند شوند.