دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان؛

کتاب «قائمون» در سمنان رونمایی شد

رونمایی

کتاب «قائمون» با حضور مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان سمنان و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، به همت پایگاه بسیج امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و با مشارکت ستاد کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان، کتاب «قائمون» با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی دیباجی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ عبدالرحیم فریدون، رئیس کنگره سه هزار شهید استان سمنان و جمعی دیگر از مسئولان استانی در سالن اجتماعات اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان رونمایی شد.

کتاب «قائمون» در سمنان رونمایی شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن حسینی دیباجی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در این مراسم با اشاره به آیه شریفه «ن والقلم و ما یسطرون»، گفت: خداوند در این آیه به قلم سوگند می‌خورد؛ بنابراین با تأمل در این آیه شریفه می‌توانیم به اهمیت کتابت و نوشتن پی ببریم.

وی با بیان اینکه در هیچ دینی همانند دین مبین اسلام به علم تأکید نشده است، افزود: انسان نباید به حافظه خود تکیه کند، چراکه حافظه انسان زائل می‌شود اما اگر اطلاعات و اندوخته‌های خود را مکتوب کند جاودانه باقی خواهند ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دیباجی ضمن قدردانی از دو دستگاه اداره کل کتابخانه‌های عمومی و ستاد کنگره سه هزار شهید استان سمنان برای برگزاری چنین برنامه‌هایی، خاطرنشان کرد: آرامشی که نوشته‌های مکتوب به انسان می‌دهد در فضای مجازی قابل‌لمس نیست؛ بنابراین می‌توان گفت هیچ‌چیز جای کتاب را برای انسان پر نخواهد کرد.

کتاب «قائمون» در سمنان رونمایی شد

محمد طاهریان نیز در این مراسم «قائمون» را کتابی مرجع در زمینهٔ انقلاب و دفاع مقدس استان سمنان دانست و بیان کرد: معرفی دوباره این کتاب به لحاظ اهمیت ویژه آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه نماد این کتاب توسط ستاد کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان طراحی و ساخته‌شده است، افزود: این نماد امروز رونمایی می‌شود و قرار است در ورودی کتابخانه مرکزی استان سمنان نصب شود.

عبدالرحیم فریدون رئیس کنگره سه هزار شهید استان سمنان نیز در مراسم رونمایی از کتاب و همچنین المان کتاب «قائمون»، اظهار داشت: نام دیگر کتاب قائمون، «روایت تصویری استان سمنان در دفاع مقدس» است و مجموعه قابل توجهی تصاویر شهدا و رزمندگان استان سمنان در دفاع مقدس برای تدوین این کتاب جمع‌آوری شد.

وی بابیان اینکه شناسنامه‌دار کردن این تصاویر از اهداف مهمی بود که دنبال می‌شود، تصریح کرد: تصاویر جمع‌آوری‌شده را در جامعه امروزی بازخوانی می‌کنیم تا مفاهیم انقلاب به نسل جدید منتقل شود.

رئیس کنگره سه هزار شهید استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون چند صد هزار تصویر در این راستا جمع‌آوری‌شده، افزود: تاکنون حدود ۷۰ عنوان کتاب در این راستا به چاپ رسیده است.

کتاب «قائمون» در سمنان رونمایی شد

وی با بیان اینکه کتاب «قائمون» مجموعه‌ای از تصاویر خاص و سوژه‌ای از رزمندگان و شهدای دفاع مقدس استان سمنان همراه با شرح تصویر است، تصریح کرد: از علم و تخصص انجمن عکاسان انقلاب در گردآوری تصاویر این کتاب بهره‌گیری شد و در نهایت ۳۰۰ تصویر از دوران دفاع مقدس در کتاب قائمون قرار گرفت و به‌واسطه این کتاب تصاویر مذکور صاحب شناسنامه شدند.

در انتهای این نشست نیز از کتاب «قائمون» و همچنین نماد این کتاب رونمایی شد.

کتاب «قائمون» در سمنان رونمایی شد