جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۳

در نشست محفل قرآنی «سبک زندگی علمای دینی» مطرح شد؛

داشتن صفات عالیه شرط ورود به خیمه اهل بیت(ع) در قیامت است

نشست محفل قرآنی«سبک زندگی علمای دینی»

نشست محفل قرآنی «سبک زندگی علمای دینی» با اجرای هادی ربیعی، دبیر شورای قرآن و عترت نهاد و حضور احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن و حجت‌الاسلام سیدحسین فاطمی‌نیا در نهمین روز از سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نشست محفل قرآنی «سبک زندگی علمای دینی» با اجرای هادی ربیعی، دبیر شورای قرآن و عترت نهاد و حضور احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن و حجت‌الاسلام سیدحسین فاطمی‌نیا در نهمین روز از سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب در غرفه نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

داشتن صفات عالیه شرط ورود به خیمه اهل بیت در قیامت است

حجت‌الاسلام سیدحسین فاطمی‌نیا در این نشست با اشاره به اینکه مرحوم استاد فاطمی نیا در الحان و قرائات قرآن تخصص داشتند، گفت: یکی از کارهای ارزشمندی که استاد فاطمی نیا قبل از انقلاب اسلامی در حوزه قرآن انجام داده بودند این بود که با استفاده از موج های کوتاه رادیو مستقیماً تلاوت قرائات آیات قرآنی توسط اساتید برجسته بین المللی که در بین الصلاتین مسجد امام حسین(ع) مصر پخش می شد را ضبط می کردند و این آرشیو ارزشمند را اوایل تأسیس رادیو قرآن در اختیار آنان قرار دادند و بخشی از تلاوت هایی که از رادیو قرآن پخش می شود مربوط به این آرشیو است.

فرزند استاد فاطمی‌نیا در مورد لطافت شخصیت و رفتار استاد در مواجهه با مسائل و مشکلات نیز با بیان خاطره ای از ایشان در مورد مشاجره طلبگی تعدادی از بزرگان و علمای دینی نسبت به منبع و نویسنده یک مطلب، گفت: با اینکه جواب مستند و علمی مطلب مورد مشاجره را استاد می دانستند به دلیل ملاحظه افراد لب به سخن نگشودند و فرمودند: «به شکرانه بعضی از مواهب، باید مواظب دلها باشیم»؛ با توجه به اینکه این مسئله به قبر و قیامت آنها مربوط نمی شد و انحرافی هم صورت نگرفته بود نبایستی بواسطه ایراد سخن موجبات رنجش خاطر فردی را فراهم کنیم.

سیدحسین فاطمی‌نیا در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه استاد فاطمی نیا هم در تعالیم اسلامی - قرآنی و هم در حوزه کتاب، صاحب نظر و متخصص بود، گفت: استاد بیش از ۱۳ تا ۱۴ ساعت در طول شبانه روز مشغول مطالعه بودند و برای اینکه هنگام مطالعه در شب نور اتاق مطالعه باعث آزار و رنجش فرزندان و خانواده نشود با پتویی درب و پنجره را می پوشاندند.

داشتن صفات عالیه شرط ورود به خیمه اهل بیت در قیامت است

فرزند استاد فاطمی نیا با ذکر به اینکه استاد بیشتر مراجعه کیفی به قرآن داشتند و به تأثیر گرفتن از آیات قرآن و عمل به فرامین و آموخته های قرآنی تأکید داشتند با اشاره به یک آیه قرآنی و حدیثی از امام صادق(ع) گفت: کسی که دنبال برتری جویی باشد نصیبش را از آخرت از دست می دهد.

فاطمی نیا با اشاره به سبک و سلوک زندگی پدر مرحومش گفت: استاد می فرمودند: «کسی که عمل اول و آخر را در قیامت نزد خدا ببرد ولی صفات عالیه نداشته باشد زیر خیمه اهل بیت(ع) راه نخواهند داد».

وی با اشاره به حدیث «اَلغَضَبُ مِفتاحُ کُلِّ شَرّ» از امام صادق(ع) گفت: کلید همه بدی ها در خشم است و ما باید نمونه ای از صفات و اسماء عالیه ای که مربوط به خداوند است را در خود داشته باشیم؛ یعنی خداوند کریم است ما هم کریم باشیم، خداوند ستار هست ما هم ستار باشیم و صفاتی از این قبیل را صفات عالیه عنوان کرد.

سیدحسین فاطمی‌نیا به نقل از مرحوم پدرش در مورد بخشش گناهان و توبه در نزد خداوند گفت: مردم را تا جایی به رحمت خداوند امیدوار کنید که جرأت به معصیت نکنند، و همچنین تا جایی از عذاب و عقاب خداوند بترسانید که ناامید نشوند. یعنی این طور نیست که هر کاری دلمان می خواهد انجام دهیم به امید اینکه شامل رحمت خدای متعال می شویم.

همچنین در این محفل قرآنی که احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم آیاتی از قرآن کریم را با صوت دلنشین برای حاضرین تلاوت کرد، غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی رهبر انقلاب نیز حضور داشت.

داشتن صفات عالیه شرط ورود به خیمه اهل بیت در قیامت است

داشتن صفات عالیه شرط ورود به خیمه اهل بیت در قیامت است

داشتن صفات عالیه شرط ورود به خیمه اهل بیت در قیامت است

داشتن صفات عالیه شرط ورود به خیمه اهل بیت در قیامت است