یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲

نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا در بازدید از کتابخانه مرکزی خرم‌آباد تأکید کرد؛

لزوم پیگیری و تصویب اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مجلس دوازدهم

لرستان - کراپ‌شده

نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی خرم آباد، بر لزوم پیگیری و تصویب اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مجلس دوازدهم تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان، روح الله لک علی آبادی، نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در کتابخانه مرکزی خرم آباد و بازدید از بخش های مختلف این کتابخانه، با سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه های عمومی لرستان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در این بازدید بیان داشت: کتابخانه های عمومی از مهمترین پایگاه های فرهنگی در هر شهر بوده که اقشار مختلف جامعه به راحتی امکان حضور در این اماکن را داشته و می توانند از خدمات ارائه شده بهرمند شوند.

روح الله لک علی آبادی بخش ها و امکانات موجود در کتابخانه مرکزی خرم آباد را بسیار ارزنده و مفید دانست و افزود: هزینه هایی که در حوزه کتابخانه های عمومی صرف می شود بدون شک یک سرمایه گذاری بزرگ بوده که در آینده نتایج آن قابل مشاهده می شود. انتظار می رود در روند تجهیز و راه اندازی کتابخانه درجه یک شهرستان دورود نیز امکانات به روز و بخش های مختلف در نظر گرفته شود.

وی پس از شنیدن توضیحات مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان در خصوص لایحه بازنگری قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کتابخانه های عمومی متعلق به همه مردم بوده و می بایست همه موانعی که موجب اخلال در روند خدمات رسانی این نهاد فرهنگی به عموم می شود را برداشت. این آمادگی وجود دارد که در مجلس دوازدهم پیگیری لازم به منظور تصویب اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور صورت پذیرد.

لزوم پیگیری و تصویب اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مجلس دوازدهم

در ابتدای این بازدید مدیرکل کتابخانه های عمومی استان لرستان ضمن تبریک انتخاب روح الله لک علی آبادی به عنوان نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: دیدگاه مسئولین نهاد کتابخانه های عمومی کشور در تجهیز کتابخانه های جدید و همچنین بهسازی کتابخانه های قدیمی با بهترین امکانات و ایجاد بخش های مختلف شایسته تقدیر بوده و این اتفاق مبارک در کتابخانه مرکزی خرم آباد رقم خورده که امید است در سایر کتابخانه های جدید استان نیز مورد عنایت باشد.

سیدسجاد راستخانه افزود: برای خدمت رسانی هر چه بیشتر کتابخانه های عمومی به علاقه مندان، برخی موانع قانونی بوده که از همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویژه منتخبین مردم استان لرستان در دوازهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتظار مساعدت داریم.