دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

در دیدار مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان مطرح شد؛

دسترسی همه اقشار جامعه به کتاب یکی رسالت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی است

دیدار

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با هدف بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی با مرتضی مزینانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در ابتدای این نشست به ارائه گزارشی از تعداد کتابخانه‌ها و نیروهای شاغل در استان و برنامه‌های فرهنگی-آموزشی اجرا شده در کتابخانه‌ها پرداخت و گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی شبکه مویرگی فرهنگی در سراسر کشور هستند که به تمام اقشار فارغ از هر محدودیت سنی، قومی و سیاسی خدمات ارائه می‌دهند و بعد از مساجد و مدارس بیشترین‌ ضریب نفوذ در سطح جامعه مربوط به کتابخانه‌های عمومی است.

دسترسی همه اقشار جامعه به کتاب یکی رسالت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی است

وی در دسترس قرار دادن کتاب برای همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف جامعه را یکی رسالت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: با ایجاد ارتباط بین کانون و کتابخانه‌ها، کودکان و نوجوانان می‌توانند از امکانات مختلف کتابخانه‌ها و منابع متنوع موجود بهره‌مند شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان با اشاره به این که در حال حاضر تنها یک کتابخانه سیار در استان فعالیت دارد، بر لزوم افزایش کتابخانه سیار برای ارائه خدمات کتابخانه‌ای به شهروندان استان سمنان تأکید کرد و گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت روستاهای استان سمنان و ضرورت ارائه خدمات کتابخانه‌ای به همه مردم فرهنگ دوست این استان، راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار حائزاهمیت است و امیدواریم با مساعدت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تأمین خودرو، این مهم در آینده نزدیک محقق شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدام ارزشمند مجموعه کتابخانه‌های عمومی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اشاعه فرهنگ در بین کودکان، نوجوانان و جوانان، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای راه‌اندازی کتابخانه‌ سیار در استان داریم که امیدواریم با حمایت و همراهی مسئولان در این زمینه موفق شویم.

وی استفاده از تمام ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ارتقای فرهنگ مطالعه در استان را ضروری دانست و خواستار انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین دو سازمان شد.

دسترسی همه اقشار جامعه به کتاب یکی رسالت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی است